۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۵
کد خبر: 82765459
T T
۰ نفر
بقایای یك جسد مربوط به ۲۸۰۰ سال پیش در همدان كشف شد

همدان - ایرنا - سرپرست كاوش‌های باستان شناسی در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان گفت: در طول كاوش‌های اخیر، بقایای یكی از قدیمی‌ترین جسدهای دفن شده با قدمت 2800 سال در این منطقه كشف شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، محمد شعبانی با بیان اینكه این تدفین، یكی از قدیمی‌ترین تدفین‌هایی است كه تاكنون در شهر همدان كشف شده است افزود: این تدفین مربوط به كودكی با حدود 10 سال سن است.
وی ادامه داد:علاوه بر این، تدفین دیگری نیز در یكی از بخش‌های كارگاه بدست آمده است كه مطالعات تخصصی بر روی آن ادامه دارد.
وی با بیان اینكه تدفین های بدست آمده فاقد هر گونه اشیای تاریخی بوده است گفت: تاكنون در طول كاوش‌ها یك پایه ستون مربوط به دوران تاریخی (احتمالا سلوكی) و یك سنگ آسیاب روغن‌گیری و خمره ذخیره روغن در كنار آن بدست آمده است.
گفتنی است؛ در جریان اجرای طرح پیاده راه سازی محدوده میدان امام خمینی(ره) و خیابان اكباتان 2 تابوت شكسته سفالی متعلق به دوران اشكانی و تعدادی تكه های سفال متعلق به دوره های مختلف تاریخی از زمان مادها تا دوران اسلامی در این مسیر كشف شد؛ آثاری كه به عنوان نمونه ای از مهمترین نشانه‌های تاریخ و تمدن این سرزمین مورد توجه رسانه ها، متولیان حوزه میراث فرهنگی و فعالان اجتماعی قرار گرفت.
با كشف این آثار مقرر شد كاوش های اضطراری برای كشف احتمالی دیگر آثار مدفون در این محدوده ادامه یابد و در صورت امكان سایت موزه ای برای نمایش آثار باستانی كشف شده از این محدوده احداث شود.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا