۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۲
کد خبر: 82765482
T T
۰ نفر
استاندار: پرواز همدان - تهران هفته آينده راه اندازي مي شود

همدان - ايرنا - استاندار همدان گفت: برنامه پروازهاي همدان - تهران امروز اعلام و اين پروازها از هفته آينده راه اندازي مي شود.

محمد ناصر نيكبخت روز شنبه در نشست هماهنگي برگزاري كنگره بزرگداشت آيت الله آقا نجفي همداني افزود: راه اندازي پرواز همدان- تهران و قطار اين مسير نقش بسزايي در جذب گردشگر و برگزاري اجلاس و برنامه هاي بزرگ در استان همدان دارد.
وي با اشاره به برگزاري كنگره آيت الله آقا نجفي در همدان افزود: آيت الله آقا نجفي از علماي شايسته ايران و در عصر معاصر بودند و اقدامات علمي و حسن خلق نيكويي داشتند كه اين عالم بزرگ به شايستگي به مردم معرفي نشده است.
وي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب به برگزاري هوشمندانه و با برنامه و در شان عالم بزرگ اين كنگره تاكيد داشتند افزود: پيام و سخنان ايشان در اين كنگره باز هم بايد مرور شود.
استاندار همدان ادامه داد: كار كميته علمي با كنگره تمام نمي شود، بايد يادآوري نام اين بزرگوار از طريق اين كنگره بايد منتشر، توسعه و در دسترس اهل مطالعه قرار گيرد.
نيكبخت با بيان اينكه هم زهد و هم علم آيت الله آقا نجفي بايد به درستي معرفي شود افزود: طرح ها بايد شايسته اين نام و به نوعي معرفي استان همدان باشد.
وي با بيان اينكه از هر فرصتي بايد براي معرفي استان همدان استفاده كرد افزود: سال آينده همدان ميزبان 2 برنامه مهم گردشگري جهاني و آسيايي در همدان است و وجود علما داشته ها و سرمايه هاي استان همدان هستند و بايد از بركت وجودي اين عالم بزرگ به خوبي استفاده و همدان را معرفي كرد.
نيكبخت افزود: همدان علماي بسياري را پرورانده است كه به دنيا خدمت كرده اند اما با وجود آثار تاريخي و گذشته پر افتخار، آنطوركه بايد معرفي نشده است.
استاندار همدان گفت: بايد از وجود همه بزرگان براي معرفي همدان استفاده كرد و توجه به اين مساله فرهنگي را جدي گرفت و با برنامه ريزي مناسب زمان را از دست ندهيد.
آيت ‏اللّه سيد محمد حسيني همداني معروف به آقانجفي همداني، از حكما و عرفاي معاصر، در سال 1283 شمسي برابر با 1322 قمري در بيت علم و تقوا در نجف اشرف به دنيا آمد.
وي از محضر عالمان نام ‏آوري همچون ميرزاي ناييني، محمد حسين غروي اصفهاني، سيد حسين بادكوبه‏ اي، ميرزا علي آقا قاضي طباطبايي و ميرزا عبدالغفار مازندراني، فقه، اصول، كلام و فلسفه را فراگرفت و در اين درس ‏ها با آيات عظام سيد ابوالقاسم خويي، سيد محمدهادي ميلاني و علامه سيدمحمدحسين طباطبايي مباحثه مي‏ كرد.
اين عالم رباني به قدري از لحاظ علمي و فقهي مورد توجه ميرزاي ناييني واقع شد كه به ايشان گواهي اجتهاد داد و آقانجفي نيز به شرف دامادي آن مرجع بزرگ نائل شد.
آن مرحوم پس از اخذ اجازات متعدد اجتهاد از علماي بزرگ نجف، قصد وطن كرد و پس از اقامت 22 ساله در نجف راهي همدان شد و از آن پس به تدريس و تأليف و ارشاد مردم پرداخت و در همدان ماندگار شد.
سرانجام آن فقيه بزرگ در سحرگاه نهم مهر 1375 هجري شمسي برابر با پانزدهم جمادي الاول 1417 ق در 93 سالگي بدرود حيات گفت و پس از تشييع باشكوهي در همدان و مشهد، در جوار مرقد شيخ بهايي در حرم مطهر امام رضا(ع) به خاك سپرده شد.
فرودگاه همدان در پنج كيلومتري همدان و در بلوار سرلشگر شهيد حسين همداني قرار دارد.
در حال حاضر پرواز همدان - مشهد از اين فرودگاه انجام مي شود.
7523/2087
خبرنگار: مرضيه بختياري** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا