۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۱
کد خبر: 82765493
T T
۰ نفر
پیكر 'برهان الدین حسینی' از نویسندگان ادبی كشور در اصفهان خاكسپاری می شود

اصفهان - ایرنا - پیكر 'برهان الدین حسینی' از نویسندگان ادبی كشور و از اعضای فعال «جُنگ ادبی اصفهان» فردا (یكشنبه) تشییع و در آرامستان باغ رضوان این شهر خاكسپاری می شود.

برهان الدین حسینی نویسنده و منتقد ادبی روز پنجشنبه گذشته یك روز قبل از فرارسیدن سالروز تولدش در منزل شخصی خود در اصفهان بر اثر عارضه قلبی چشم از جهان فروبست.
به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت این فعال ادبی فرهنگی نیز روز صبح دوشنبه در مسجد المهدی واقع خیابان مرداویج اصفهان برگزار خواهد شد.
برهان‌ الدین حسینی كه از اعضای قدیمی یكی از مطرح ترین مجلات ادبی كشور یعنی« جُنگ ادبی اصفهان» بود، داستان نویسی را از زمانی كه 15 سال بیشتر نداشت آغاز كرد و نخستین داستانش در مجله «صدف» در تهران كه مجله ای پرتیراژ و پرمخاطب بود، چاپ شد و البته این تنها داستانی نبود كه از او در این مجله به چاپ رسید.
این فعال ادبی و فرهنگی توسط معلم زبان خودش «احمد گلشیری» با حلقه ادبی جُنگ ادبی اصفهان پیوند زده شد و با دیگر یاران جُنگ از جمله «ابوالحسن نجفی» و «محمد حقوقی» پیوندی عمیق برقرار كرد.
دوستی كه تا لحظه زندگی استاد و یاران دیرینه اش و تا لحظه مرگ استاد نجفی ادامه داشت، پس از انقلاب این منتقد و نویسنده به هیئت تحریریه مجله زنده رود پیوست و داستان ها، شعرها و نقدهایش در این مجله به چاپ می رسید و همچنین جزو نظریه پردازان این مجله بود.
بعدها سردبیر یكی از مجلات مطرح فرهنگی و هنری كشور «فرهنگ پارسی» شد و داستان ها، نقدها و نظریه هایش در مجلات معتبری چون «سینما و ادبیات»،«ادبیات و فلسفه ماه»،«عصرپنجشنبه ها» به چاپ رسید.
از این نویسنده مطرح دو رُمان و چهار مجموعه داستان در تدارك چاپ بود كه در زمان حیاتش میسر نشد.
ت /6020/ 2093 ** خبرنگار: علیرضا حكیمیان ** انتشاردهنده: سلطانمرادی
۰ نفر