۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۵
کد خبر: 82765637
T T
۰ نفر
موفقيت تشكلهاي مختلف مديون حضور جوانان توانمند است

مشهد- ايرنا- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خراسان رضوي گفت: تشكلهايي كه از نيروهاي مردمي و انرژي جوانان توانمند استفاده مي كنند، موفقترند.

سيد جواد حسيني عصر شنبه در كارگروه تخصصي جوانان، پيشگامان مبارزه با اعتياد و در حاشيه چهارمين همايش منطقه اي صيانت و گفتمان سازي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر در مشهد افزود: به منظور مشاركت هر چه بيشتر جوانان توانمند در برنامه ريزي هاي استان، تا 6 ماه ديگر مجمع مشورتي جوانان استان نيز تشكيل مي شود.
وي اظهار كرد: از 940 تشكل موجود در اين استان، 275 تشكل در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعاليت مي كنند.
وي گفت: مواد مخدر، موضوع اجتماعي است و نگاه پليسي، سياسي يا اقتصادي به مواد مخدر مساله را حل نمي كند.
حسيني افزود: انرژي و نيروي جواني موتور محرك مبارزه، كنترل، كاهش و پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي است و بيش از هر چيز بايد به اين نيرو تشكيلات بدهيم و آنان را باور كنيم.
وي با بيان اينكه جوانان به اضطراب فراگير، كسالت فراگير و تضاد فراگير دچار هستند اظهار كرد: انواع تضادها بين جوانان و والدين، زن و مرد، اصلاح طلب و اصولگرا، معلم و شاگرد نمود دارد كه جوانان را دچار كسالت مي كند.
وي گفت: هم اكنون در حوزه فردي، هيجان شادي به راحتي بروز مي يابد اما نمي توانيم اين هيجان را در عرصه اجتماعي و جمعي به راحتي بروز دهيم و اغلب يا به ساختار شكني مي انجامد يا به قدري قالبي مي شود كه افراد بسيار اندكي را راضي مي كند.
حسيني با بيان اينكه جوانان جامعه ما ديندار هستند افزود: نوع نگاه به دين بوسيله نسل جوان با بزرگترها تفاوت دارد و نبايد فكر كنيم كه ظهور و بروز دين در جوانان بايد به گونه اي باشد كه ما مي خواهيم.
وي با اشاره به اقداماتي كه تاكنون براي ايجاد شغل براي جوانان در استان انجام شده است اظهار كرد: از تابستان 95 تا تابستان امسال 184 هزار شغل ايجاد شده است كه 23 درصد اشتغال كشور را تشكيل مي دهد در حالي كه هيچگاه سهم اين استان از اعتبارات كشور بيش از 6 درصد نبوده است.
وي گفت: راهبرد اشتغال، توليد، استقرار امنيت، كاهش و كنترل آسيبهاي اجتماعي، حقوق شهروندي، ارتقاي فعاليت هاي فرهنگي و توسعه نظام مند مشاركت مردم در امر حكومت و تبديل اين راهبردها براي فرمانداران ترسيم شده كه در حال انجام است.
چهارمين همايش منطقه اي صيانت و گفتمان سازي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر با حضور سازمان هاي مردم نهاد و مسئولان استانهاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، كرمان و يزد به مدت يك روز در مشهد برگزار شد.
كانال تلگرام ايرنا خراسان رضوي به نشاني telegram.me/irnamashhad براي دسترسي و دريافت سريع اخبار منتخب در همه حوزه هاي خبري و تصويري فعال است.
خبرنگار: مصطفي نخعي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
7507/ 6053