۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۳۰
کد خبر: 82765658
T T
۰ نفر
صدور مجوز صادرات فرآورده های خونی از مهاباد به اروپا

مهاباد- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اخذ مجوز صادرات پلاسمای خون توسط انتقال خون این شهرستان، گفت: مهاباد ظرفیت صادرات فرآوردهای خونی در آذربایجان غربی را كسب كرده و از معتبرترین مراكز تولید فرآوردهای خونی و پلاسما در منطقه است.

به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار كرد: این فرآورده ها در مهاباد با نظارت مستقیم كشورهای اروپایی تولید می شود و كیفیت آنها نیز مورد تائید این كشورهاست.
وی با بیان اینكه جوان ها در جبهه اول مقابله با استكبار جهانی هستند، بیان كرد: نظام مدیون حضور جوانان هم در زمان جنگ و هم در زمان انقلاب است و بر این اساس مسئولان باید به نیازها و پرسش های آنان پاسخگو باشند.
شجاعی همچنین با اشاره به وقایع سیاسی جدید و ارتباط برخی كشورهای عربی و عربستان با آمریكا گفت: شیوخ عرب با انجام رقص شمشیر با ترامپ ابراز رضایت خود را از وی اعلام كردند اما پس از چندی رئیس جمهور آمریكا از پشت به جهان اسلام و عرب خنجر زد و قدس را پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام كرد.
وی افزود: تاریخ نشان داده كه آمریكا به كسی وفادار نیست و تصمیم انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس این موضوع را دوباره آشكار و ثابت كرد.
امام جمعه مهاباد نیز در این جلسه گفت: نظام جمهوری اسلامی نمی تواند نسبت به مسئله فلسطین بی تفاوت باشد و هر كجا لازم باشد از آنان دفاع می كند.
ماموستا ملا قادر سهرابی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص وضع معیشت مردم، اظهار كرد: مسئولان وضع اقتصادی ملت را در اولویت قرار دهند و تلاش كنند با برآورده كردن نیازهای معیشتی مردم آنان را راضی نگه دارند.
ماموستا سهرابی با بیان اینكه ترفند دشمنان تمام شدنی نیست، گفت: توطئه ها و ترفندهای دشمنان اسلام روز به روز پیچیده تر می شود و در خصوص فلسطین نیز نقشه آنها نقش بر آب خواهد شد.
فرمانده انتظامی مهاباد نیز در این جلسه با ارائه عملكرد این فرماندهی در هشت ماهه گذشته، اظهار كرد: نزاع و درگیری در این مدت نسبت به پارسال 10 درصد افزایش یافته است.
سرهنگ رضا ظهیریان با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منكر در كاهش تخلف در جامعه، گفت: امسال سرقت در این شهرستان 11 درصد كاهش یافته است.
وی همچنین در خصوص آمار قتل و خودكشی در این شهرستان، اظهار كرد: در هشت ماهه امسال 18 درصد خودكشی و 20 درصد قتل نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است.
سرهنگ ظهیریان همچنین با تاكید به حفظ امنیت بانك ها و زرگری های سطح شهر گفت: ساعت فعالیت این صنوف و اماكن مشخص است و باید دوربین مدار بسته و نگهبان نیز در این مكان ها مستقر باشد.
رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد نیز در این جلسه با بیان اینكه این پایگاه تامین كننده خون 9 شهر و 11 بیمارستان جنوب آذربایجان غربی است، افزود: مهاباد اولین شهرستان كشور است كه مجوز صادرات پلاسما را اخذ و با درخواست جعبه فرآورده های خونی برای ارسال آنها به اتحادیه اروپا، اسفند ماه ناظران اتریشی برای تائید نهایی از تجهیزات پایگاه انتقال خون مهاباد دیدن خواهند كرد.
داود نصر اظهار كرد: امسال هشت تخت جدید و مجهز به قابلیت انعطاف پذیری برای انواع حالت های خون دهی به همراه یك دستگاه سردخانه مجهز برای نگهداری محصولات خونی در شرایط خاص در مهاباد خریداری شده است.
وی همچنین با تشكر از حس مسئولیت شهروندان مهابادی در امر اهدای خون، گفت: 170 نفر در همان روز اول پس از وقوع زلزله كرمانشاه در مهاباد خون اهدا كردند كه در روزهای دیگر نیز در 2 محموله خون به استان كرمانشاه ارسال شد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
** خبرنگار: پیمان پاكزاد ** انتشار: علیرضا فولادی