۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۵۲
کد خبر: 82765783
T T
۰ نفر
10 ميليارد ريال براي احياي بافت تاريخي شهر خوسف اختصاص يافت

بيرجند - ايرنا - فرماندار خوسف گفت: 10 ميليارد ريال اعتبار ملي و استاني براي احياي بافت تاريخي شهر خوسف در نظر گرفته شده است.

به گزارش ايرنا محمد شفيعي عصر شنبه در جلسه ستاد بازآفريني پايدار شهري افزود: خوسف به عنوان يكي از شهرهاي تاريخي و داراي بافت با ارزش تاريخي است كه لزوم حفظ اين بافت بيش از پيش احساس مي شود.
وي بيان كرد: با توجه به اين كه معيشت بيش از 90 درصد مردم شهرستان خوسف بر كشاورزي استوار بوده و امروز با ايجاد بحران خشكسالي بايد به دنبال راهكارهاي مناسب ديگري مانند توسعه فعاليت هاي صنعتي ،توليدي، گردشگري در كنار كشاورزي بود.
فرماندار خوسف گفت: در طرح بازآفريني شهري بايستي به توسعه همه جانبه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي توجه ويژه اي شود.
وي ادامه داد: طرح مرمت و احياي بافت تاريخي شهر خوسف در حال انجام است و در آينده نزديك پيمانكار اجراي طرح نيز مشخص خواهد شد.
شفيعي گفت: خوسف با داشتن پتانسيل ها و ظرفيت هاي بالقوه مي تواند به عنوان يك شهر مورد علاقه گردشگران باشد كه از اين رو با ايجاد زيرساخت هاي لازم اين ظرفيت ها بايد معرفي شود.
وي با بيان اينكه در طرح احياي بافت تاريخي خوسف با در نظر گرفتن همه جوانب آن اجرا شود افزود: افزايش درآمد ساكنان اين بافت نيز با احياي صنايع دستي و گردشگري در نظر گرفته خواهد شد.
فرماندار خوسف با اشاره به آثار تاريخي اين شهر همچون مسجد جامع، آرامگاه ابن حسام، قلعه، خانه‌هاي علوي و مالكي و مدرسه ابن حسام، بر لزوم نگهداي و حفظ اين آثار تاريخي تاكيد كرد.
وي اظهار كرد: در بودجه سال 1397 براي درجاسازي و مقاوم سازي واحدهاي قديمي پيش بيني هاي خوبي صورت گرفته است كه از اين فرصت به نحو احسن بايد استفاده كرد.
شهر خوسف در فاصله 35 كيلومتري جنوب غربي شهر بيرجند مركز استان خراسان جنوبي يكي از كهن ترين شهرهاي اين استان است.
سايت ايرنا خراسان جنوبي: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028
خبرنگار: سيدابوالفضل موسوي نژاد * انتشار: رسول محمدحسني