۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۵۷
کد خبر: 82765784
T T
۰ نفر
سرمايه گذاري 50 هزار ميليارد ريالي بانك هاي همدان در برنامه ششم

همدان - ايرنا - نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: در برنامه ششم توسعه 190 هزار ميليارد تومان بانك‌ها بايد سرمايه‌گذاري كنند كه از اين مقدار 50 هزار ميليارد ريال سهم همدان است.

به گزارش ايرنا حميدرضا حاجي بابايي عصر شنبه در آيين معارفه شهردار همدان با بيان اينكه 40 درصد سرمايه گذاري ها بايد در همدان انجام شود افزود: وضعيت شهر همدان با وجود تلاش هاي صورت گرفته، در شان مردم اين شهر نيست.
وي ادامه داد: شهرهمدان 40 درصد از جمعيت استان را تشكيل مي دهد و بايد 40 درصد امكانات نيز به شهر همدان برسد.
وي با تاكيد بر تسريع در عمليات كلان شهر شدن همدان اضافه كرد: رينگ سوم شهر همدان تا نزديكي پليس راه همدان بايد انجام شود و علاوه بر ايجاد 20 شهرك در 50 سال آينده، ده ها هزار قطعه زمين نيز مشخص و سرمايه گذاري لازم صورت بگيرد.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي از شهردار همدان خواست عمليات تبديل شدن همدان به كلان شهر را آغاز كند و تاخير در اين طرح كارها را سخت مي كند.
حاجي بابايي افزود: اگر با قدرت اين اقدام انجام گيرد نمايندگان همدان در مجلس شوراي اسلامي نيز با قوت پيگير امور اجرايي در تهران خواهد بود و در مجموع به دنبال كارهاي بزرگ هستيم.
وي با تاكيد بر اينكه فاميل بازي در شهرداري نبايد باشد گفت: از شهردار جديد كار مي خواهيم و اگر انتظار ما برآورده نشود انتقاد خواهيم كرد و نبايد با كارهاي كوچك خود را راضي كنيم.
وي افزود: از انجام كارهاي كوچك براي مردم بزرگ هرگز رضايت نداريم و حرف اول براي مسايل اين استان بايد شفاف سازي باشد و شهرداري در درآمد و هزينه ها بايد روشن شفاف سازي كند.
حاجي بابايي با قدرداني از استاندار همدان در پيگيري كلان شهر همدان گفت: نيكبخت استاندار همدان زحمات قابل تقدير در اين زمينه داشته است و از هيچ اقدامي دريغ نداشته است.
در اين مراسم كه در حضور گسترده مردم و مسئولان به ميزباني تالارفجر همدان برگزار شد، از خدمات سيدمصطفي رسولي شهردار سابق تقدير و عباس صوفي به طور رسمي شهردار همدان معرفي شد.
ازدحام جمعيت باعث شد تا اكثر خبرنگاران موفق به حضور در سالن اصلي نشوند.
7520/2087
خبرنگار: ميثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا