۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 82766194
T T
۰ نفر
گروه تروريستي جبهه النصره از غوطه شرقي خارج مي شود

دمشق - ايرنا - منابع خبري نزديك به تروريست هاي تكفيري اعلام كردند كه بر اساس توافق ميان دولت دمشق و گروه تحرير الشام (گروه تروريستي النصره)، عناصر اين گروه از غوطه شرقي خارج و به مناطق شمالي سوريه منتقل مي شوند.

به گزارش ايرنا، رسانه هاي نزديك به تروريست ها از قراردادي اعلام نشده و در آستانه اجرا درباره خروج تروريست هاي عضو جبهه النصره از مناطق شرقي پايتخت سوريه به سوي مناطق شمالي اين كشور كه در تصرف تروريست هاست خبر مي دهند.
اين رسانه ها اعلام كردند، اطلاعاتي درباره بندهاي اين توافق كه ميان تروريست ها و دولت سوريه به امضا رسيده، منتشر نشده است و شمار تروريست هايي كه براساس آن، غوطه شرقي را ترك مي كنند، مشخص نيست.
برخي رسانه ها نيز از ارسال تعدادي اتوبوس به اردوگاه 'الوافدين' در شرق دمشق خبر مي دهند كه در انتظار ورود به غوطه شرقي هستند.
اما، فعالان فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي اعلام كردند كه خروج عناصر گروه تروريستي جبهه النصره از غوطه شرقي به دليل اختلاف درباره خروج غيرنظاميان با تروريست ها كه در چند روز گذشته نام نويسي كرده اند، به تاخير افتاده است.
همچنين خبرهايي نيز درباره درگيري ميان اعضاي گروه تروريستي جبهه النصره در غوطه شرقي پس از انتشار خبر اين توافق گزارش شده است.
بسياري از تروريست هايي كه براي انتقال به استان ادلب در شمال غرب سوريه نام نويسي كرده اند، املاك خود را در غوطه فروخته و آماده خروج از مناطق شرقي پايتخت هستند، ولي اختلاف ها ميان تروريست ها در اين باره بالا گرفته است و شماري بازداشت شده اند.
اين درحالي است كه 'ابومحمد الشامي' از سركرده هاي جبهه النصره در غوطه شرقي با انتشار فايلي صوتي، خبر انتقال اعضاي اين گروه تروريستي از شرق پايتخت سوريه را تكذيب كرد.
وي افزود: تحريرالشام(جبهه النصره) كه براي عمليات هاي جديد آماده مي شود، چگونه مي تواند از غوطه خارج شود؟.
در چارچوب توافق خروج گروه تروريستي جبهه النصره از غوطه شرقي، توافقي نيز ميان اين گروه و ديگر گروه تروريستي يعني جيش الاسلام امضا شده است كه براساس آن، زندانيان و بازداشتي هاي النصره از زندان هاي جيش الاسلام آزاد و عناصر اين گروه تروريستي از غوطه خارج مي شوند.
درحالي كه بندها و جزئيات اين توافق در هاله اي از ابهام قراردارد، برخي كاربران فضاي مجازي، توقف كامل درگيري ها ميان ارتش سوريه با تروريست هاي مستقر در غوطه و تسهيل در ورود كمك هاي انساني به اين منطقه را پس از خروج جبهه النصره، از بندهاي اين توافق اعلام كردند.
پيش از اين در برخي رسانه ها به مذاكرات محرمانه ميان گروه هاي تروريستي موجود در غوطه شرقي با طرف هاي روسي اشاره شده بود ولي پس از آن خبر يا نتيجه اي در اين باره منتشر نشد.
درگيري هاي شديدي ميان دو گروه تروريستي تكفيري جيش الاسلام و گروه هاي تروريستي تكفيري جبهه النصره و فيلق الرحمن از روز جمعه 8 ارديبهشت ماه 96 در شرق پايتخت سوريه آغاز شد.
شدت اين درگيري ها كه پس از ربوده شدن كاروان نظامي گروه تروريستي تكفيري جيش الاسلام توسط تحريرالشام كه ستون فقرات آن را جبهه النصره تشكيل مي دهد، آغاز شد در شهرك هاي عربين، حزه و بيت سوي متمركز بود.
گروه تروريستي جيش الاسلام 15 شهريورماه ادعا كرد به حضور گروه تروريستي تكفيري جبهه النصره در غوطه شرقي پايان داده است و غير از اعضاي فراري اين گروه در غوطه شرقي چيزي باقي نمانده است.
ايران، روسيه و تركيه، در روز 14 ارديبهشت 96 و در چهارمين دور از مذاكرات حل بحران سوريه در آستانه قزاقستان، توافق ايجاد مناطق امن در سوريه را با هدف كاهش تنش امضا كردند كه يكي از اين مناطق غوطه شرقي بود.
دمشق در همان روز با امضاي توافق نامه ايجاد مناطق كاهش تنش، آن را پذيرفت.
برخي از شهرك ها و مناطق غوطه شرقي در استان ريف دمشق محل حضور تروريست هاي تكفيري است و از آن جا اقدام به شليك گلوله هاي خمپاره به مناطق مسكوني شهر دمشق و حومه آن مي كنند.
خاورم**6116*1275