۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷
کد خبر: 82767462
T T
۰ نفر
كانون فرهنگي شهداي روستاي عربي برتر استان بوشهر شد

بوشهر- ايرنا- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دشتي استان بوشهر گفت: كانون فرهنگي و هنري شهداي مسجد امام سجاد روستاي عربي اين شهرستان براي چهارمين سال پياپي مقام اول را در ششمين جشنواره استاني لحظه هاي آسماني در استان بوشهر كسب كرد.

حميد زارعي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: يكي از فعاليت هاي بسيار خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي راه اندازي و حمايت از كانون هاي فرهنگي و هنري در مساجد شهرها و روستاهاي شهرستان دشتي است.
وي اضافه كرد: كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد با انجام برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و ديني باعث پيوند معنوي نسل جوان با مساجد شده‌اند.
زارعي ادامه داد: هدف اصلي كانون ‌هاي مساجد مبارزه با تهاجم فرهنگي و احياي كاركردهاي تبليغي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي مساجد است و عمران معنوي مساجد با كارهاي فرهنگي و تبليغاتي توام است.
مدير كانون فرهنگي و هنري شهداي عربي گفت: مراسم اختتاميه ششمين جشنواره لحضه هاي آسماني سال ١٣٩٦ با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، رئيس دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان و جمعي از برترين هاي كانون هاي استان در بوشهر برگزار شد.
عبدالرحيم پسرمرد ادامه داد: هدف از برگزاري اين جشنواره ترويج فرهنگ ديني و مذهبي در بين مساجد و رقابت سالم بين كانون هاي مساجد است.
وي افزود: در اين جشنواره ٤٠٠ نفر از اعضاي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان شركت داشتند كه در ١٣ رشته فرهنگي و هنري و آموزشي در محيط سالم با هم به رقابت پرداختند.
پسرمرد اضافه كرد: اعضاي اين كانون توانستند در اين جشنواره در مجموع مقام اول را براي چهارمين سال پياپي به خود اختصاص دهند.
مدير كانون فرهنگي و هنري شهداي عربي گفت: كانون فرهنگي شهداي عربي علاوه بر امسال در سال هاي ٩٤،٩٣ و ٩٥ نيز در جشنواره لحظه هاي آسماني در استان بوشهر مقام اول را كسب كرد و در سال گذشته جزو ٢٠ كانون برتر كشور انتخاب شد.
روستاي عربي شهرستان دشتي با يكهزار نفر جمعيت در 75 كيلومتري جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علي اشكو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه