۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۳
کد خبر: 82768088
T T
۰ نفر
اجراي 150 ويژه ‌برنامه پژوهشي در مراكز كانون پرورش فكري آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- بيش از 150 ويژه ‌برنامه پژوهشي در قالب 21 عنوان به مناسبت هفته پژوهش در مراكز ثابت و سيار كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي اجرا مي شود.

مدير روابط‌عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان‌غربي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: بر اين اساس بازديد از آزمايشگاه‌هاي علمي، برپايي نمايشگاه‌ از كتاب‌هاي علمي، برگزاري مسابقه علمي، نشست و دعوت از پژوهشگران، كارگاه سفال با عنوان من و اختراعاتم، نمايش فيلم دانا و مانا تحت عنوان سفر چراها، معرفي كتاب‌هاي علمي و اجراي برنامه گردونه پژوهش از برنامه‌هاي اجرايي مراكز كانون در هفته پژوهش است.
فاطمه ولادي افزود: ساخت سازه‌هاي علمي، برگزاري نمايشگاه از آثار اعضا، كارگاه‌هاي بحث آزاد با موضوعات علمي، برنامه درخت ايده‌هاي پژوهشي تخت عنوان سوال‌گران امروز پژوهشگران فردا، آشنايي با منظومه شمسي، كارگاه‌هاي آموزشي يك روزه با عنوان 'چگونه تحقيق كنيم؟' و معرفي شخصيت‌هاي علمي از ديگر برنامه‌هايي است كه در هفته پژوهش در مراكز كانون اين استان اجرا مي‌شود.
وي اضافه كرد: همچنين بخشي از برنامه‌هاي هفته پژوهش در كانون آذربايجان‌غربي به بازديد اعضا از پژوهشكده‌هاي دانش‌آموزي، انجام آزمايش‌هاي متنوع علمي و اجراي نمايش با موضوعات علمي اختصاص دارد.
وي ادامه داد: به همين مناسبت نيز نشست تخصصي با عنوان 'پژوهش، اقدام و عمل' براي مربيان پژوهشگر كانون استان با حضور اساتيد دانشگاه در مجتمع كانون شهيد رسول فرخي اروميه برگزار مي‌شود.
به گزارش ايرنا از 21 تا 27 آذر با عنوان هفته پژوهش نامگذاري شده و مهم‌ترين اهدف آن، ايجاد و احياي تفكر پژوهش و فناوري در اذهان عموم، افراد خاص، محققان، دانشجويان و دانش آموزان است.
به گزارش ايرنا23 مركز ثابت و 10 مركز سيار، روستايي و پستي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در آذربايجان‌غربي فعاليت‌هاي متنوع فرهنگي، هنري، ادبي، ديني و علمي را در قالب 40 نوع برنامه با محوريت ترغيب كودكان و نوجوانان به مطالعه كتاب ارائه مي كنند.
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به كودكان و نوجوانان اين استان است.
7129/2093
خبر: توحيد محمودپور ** انتشار: صابر چهرقاني