۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82768814
T T
۰ نفر
تجديد ميثاق دانش آموزان و فرهنگيان ايرانشهر با مقام معظم رهبري

زاهدان - ايرنا - شماري از دانش آموزان، فرهنگيان و جوانان ايرانشهر به مناسبت گراميداشت سالروز تبعيد رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شهرستان با حضور در بيت رهبري در خيابان ولايت اين شهر بار ديگر وفاداريشان به نظام و ولايت فقيه را اعلام كردند.

به گزارش ايرنا دانش آموزان ايرانشهري در حالي كه عكس رهبر معظم انقلاب اسلامي را در دست داشتند و بر روي پيراهن هايشان نوشته شده بود 'با ولايت زنده ايم' با حضور در بيت رهبري در ايرانشهر چهلمين سالگرد ورود رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شهر را گرامي داشتند.
رئيس اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري ايرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در 28 آذر سال 1356 از سوي رژيم ستم شاهي به اين شهر تبعيد شدند كه بر خلاف انتظار سردمداران رژيم پهلوي، معظم له ارتباط تنگاتنگي با مردم و علماي منطقه برقرار كردند.
عبدالحميد خداياري افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي در جريان جاري شدن سيل در همان سال به ياري مردم سيل زده ايرانشهري شتافتند كه اين خود زمينه برقراري ارتباط نزديك مردم شهر و روستاهاي اين شهرستان با رهبري را فراهم كرد.
وي بيان كرد: ساختمان و بيت رهبر معظم انقلاب در دوران تبعيد ايشان در ايرانشهر به عنوان نخستين موزه قرآن و عترت در جنوب سيستان و بلوچستان همواره ميزبان علاقه مندان است.
وي افزود: اين بنا در سال 1386 در فهرست آثار ملي ثبت و مرمت آن توسط سازمان ميراث فرهنگي انجام شده است.
وي ادامه داد: اين ساختمان در زميني به گستره 431 مترمربع با مصالح بومي، خشت، گل و معماري سنتي در خيابان «ولايت» ايرانشهر ساخته شده است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري ايرانشهر گفت: همايش خورشيد ولايت سوم ديماه در اين شهرستان با حضور مسئولان كشوري و استاني برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا رهبر معظم انقلاب از 28 آذر سال 1356 تا 22 مرداد 1357 به مدت 237 روز در ايرانشهر سكونت داشتند به طوري كه اين مدت بخشي از تاريخ انقلاب به شمار مي رود.
رهبر معظم انقلاب هيچگاه اين ارتباط را از ياد نبردند و همواره با بسياري از مردم اين شهرستان ارتباط شان را حفظ كردند و حتي در سفر سال 81 به سيستان و بلوچستان در اين مكان حضور يافتند و با شماري از ميزبانان و همسايگانشان تجديد ديدار كردند.
به گزارش ايرنا شهرستان ايرانشهر در فاصله 340 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان و در مسير ترانزيتي چابهار، زاهدان- ميلك و چابهار - بم واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادي **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan