امسال 800 نفر از اساتيد، كاركنان و دانشجويان دانشگاههاي اردبيل به زيارت عتبات عاليات اعزام مي شوند

اردبيل- ايرنا- رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان اردبيل گفت: امسال در مجموع 800 نفر از اساتيد، كاركنان و دانشجويان دانشگاه هاي استان و خانواده هاي آنها به زيارت عتبات عاليات اعزام مي شوند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ،حجت الاسلام والمسلمين عبدالله حسني روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اينكه هر سال 2 مرتبه اعزام اساتيد، كاركنان و دانشجويان دانشگاه هاي استان به زيارت عتبات عاليات انجام مي شود، افزود: پارسال در مجموع 600 نفر از دانشگاه هاي استان به زيارت عتبات عاليات اعزام شده بودند كه امسال اين رقم به 800 نفر افزايش مي يابد.
وي بيان كرد: پارسال چهار كاروان از زائران عتبات عاليات دانشجويي به صورت زميني و 10 كاروان به صورت هوايي اعزام شده بودند كه امسال همه كاروان زائران به صورت هوايي اعزام خواهند شد.
وي با بيان اينكه استقبال اساتيد و دانشجويان از زيارت عتبات عاليات بسيار زياد است اما ما با محدويت سهميه مواجه هستيم، اظهار كرد: ثبت نام امسال از 25 آذرماه شروع شده و تا پنجم دي ماه ادامه خواهد يافت و بر اساس قرعه كشي افراد اعزامي انتخاب و تلاش مي شود هر سال سهميه استان نسبت به سال هاي قبل افزايش يابد.
وي از اختصاص 15 ميليون ريال وام قرض الحسنه براي هر زائر خبر داد و آشنايي اساتيد، دانشجويان و كاركنان را با سيره و روش زندگي ائمه معصومين را از جمله اهداف اين طرح عنوان كرد.
وي با تسليت سالروز شهادت آيت الله مفتح اضافه كرد: دانشگاه بايد در جامعه الگو باشد و متاسفانه آن طور كه بايد از ظرفيت دانشگاه ها و مراكز علمي در جامعه استفاده نمي شود.
حجت الاسلام حسني گفت: نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در استان به وحدت و همدلي و همكاري دانشگاه هاي استان اعتقاد عميقي دارد و در اين راستا اولين عزاداري دسته جمعي دانشگاه هاي استان برگزار شد و هر ماه به صورت مداوم جلسه مشترك هم انديشي با روساي دانشگاه ها برگزار مي شود.
رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان اردبيل از راه اندازي دبيرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در استان خبر داد و افزود: چهار كميته سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي نيز تشكيل شده است و برگزاري جلسه هم انديشي و فرهنگي و استفاده از نقطه نظرات اساتيد دانشگاه ها و حوزه به صورت مداوم انجام مي شود.
وي از راه اندازي و فعاليت دبيرخانه هم انديشي در همه دانشگاه هاي استان خبر داد و اظهار كرد: اعتقاد و باور من اين است كه اگر همه اساتيد دانشگاه ها با احساس مسئوليت و تكليف در كنار تدريس درس تخصصي خود اقدام به رشد و توسعه معنويت جوانان و دانشجويان كنند نيازي به مبلغ ديني در دانشگاه ها وجود نخواهد داشت.
وي بيان كرد: هماهنگي خوبي در بين ائمه جماعات دانشگاه هاي استان وجود دارد و بايد ائمه جماعات دانشگاه ها صرفا به برگزاري نماز جماعات اكتفا نكنند بلكه بايد به عنوان مبلغ ديني به پرسش هاي جوانان و دانشجويان پاسخ دهند و براي همين امسال كارگاه يك روزه معرفت افزايي و هم انديشي براي آنها برگزار خواهد شد.
وي رواج ازدواج آسان در جامعه و دانشگاه ها را يكي ديگر از الويت هاي نهاد رهبري در دانشگاه ها عنوان كرد و گفت: دانشجويان استقبال خوبي از اين طرح دارند و نهاد رهبري و دانشگاهها براي تشويق جوانان و دانشجويان به ازدواج آسان همه هزينه هاي ماه عسل آنها را در مشهد مقدس پرداخت مي كند.
حجت الاسلام حسني افزود: در طول تاريخ هميشه در اثر بي بصيرتي و غفلت مردم اسلام و مسلمانان ضربه خورده اند و وظيفه همه ماست كه تلاش كنيم تا با اجراي برنامه هاي فرهنگي، معرفتي و عقيدتي باعث بصيرت افزايي دانشجويان، جوانان و مردم باشيم.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شيرزاد
6130/ 1257