۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82768925
T T
۰ نفر
توليد 100 اثر پژوهشي و آموزشي در پژوهشگاه بين المللي جامعه المصطفي

قم- ايرنا- معاون پژوهشي پژوهشگاه بين ‌المللي جامعه المصطفي گفت: امسال 100 اثر پژوهشي و آموزشي در اين پژوهشگاه در حوزه هاي علوم انساني و اسلامي، اسلام و غرب، مطالعات منطقه اي و ساير موارد به زبان هاي مختلف توليد شده است.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام‌ سيد رسول علوي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: طي چندين سال گذشته تا كنون 439 كتاب در اين پژوهشگاه در سه بخش ترويجي، بنيادين و علمي پژوهشي به چاپ رسيده است كه از اين تعداد يكصد اثر پژوهشي در سال جاري منتشر شده است.
وي افزود: اين پژوهشگاه در قالب پنج پژوهشكده علوم اسلامي، علوم انساني، علوم اسلام و غرب، علوم اديان و مطالعات منطقه ‌اي فعاليت مي كند و نمايندگاني بيش از 40 كشور را زير پوشش قرار داده است كه به زبان هاي مختلف آثار را توليد مي كنند.
وي با بيان اين كه در اين پژوهشگاه حدود 40 پژوهشگر فعاليت مي كنند گفت: 22 گروه علمي در اين پژوهشگاه با 19هيات‌ علمي و پژوهشگران مشغول به فعاليت هستند كه بيشتر پژوهش ها به صورت بنيادين و كاربردي سازي انجام مي شود.
علوي ادامه داد: همچنين حوزه كاري به قدري گسترده است كه در حوزه موضوع هاي ديني و منطقه ‌اي، پژوهشگران سفارش هايي را قبول كرده و با محتواهاي غني توليد مي كنند و در اختيار درخواست كنندگان قرار مي دهند.
وي به منابع غني پژوهشي در اين پژوهشگاه اشاره كرد و گفت: در حال حاضر هشت هزار پايان ‌نامه در مخزن پژوهشگاه المصطفي نگهداري مي شود كه اين پايان نامه ها در خصوص مسائل روز جامعه و در عرصه بين المللي تهيه شده است.
وي از فعاليت پنج نشريه خبر داد و گفت: اين نشريه هاي به زبان هاي بين المللي منتشر مي شود و در كنار آن تاكنون 250 نشست علمي و تخصصي در پژوهشگاه برگزارشده است و كتابخانه مركزي و مركز ملي المصطفي تحت عنوان كتابخانه جامع در حال ارائه خدمات به پژوهشگران است.
معاون پژوهشي پژوهشگاه بين‌المللي جامعه المصطفي ادامه داد: طبق آمارها حدود 20 هزار دانشجو در اين پژوهشگاه مشغول به فعاليت بوده و 25 هزار دانشجو نيز در خارج از كشور در حال تحصيل هستند.
وي برنامه هاي هفته پژوهش اين پژوهشگاه را برگزاري 2 كارگاه با موضوع هاي معنويت گرايي كاذب و شيوه هاي مقاله نويسي، همچنين برگزاري نمايشگاه آثار پژوهشي، رونمايي از آثار پژوهشي، معرفي كتاب برتر، تقدير از برترين پژوهشگران و برگزاري ساير جلسه هاي مختلف علمي و پژوهشي برشمرد.
علوي در پايان، از برگزاري بيستمين جشنواره شيخ طوسي در قم خبر داد و گفت: اين جشنواره اسفندماه سال جاري با هدف بررسي آثار و توليدات علمي و پژوهشي طلاب در حوزه‌ هاي مختلف برگزار مي شود.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، روز 25 آذرماه از سوي «شوراي فرهنگ عمومي كشور» به نام روز پژوهش نامگذاري شد.
8138 / 1175 خبرنگار: فرزانه پيري ** انتشار: رضا عليمحمدي