۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۸
کد خبر: 82770304
T T
۰ نفر
رئيس بنيادشهيد: برنامه ‌هاي روز بزرگداشت شهدا پررنگ‌تر از گذشته برگزار ‌شود

تهران - ايرنا - رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران تاكيد كرد: برنامه‌ هاي روز بزرگداشت شهدا (22 اسفند) در اسفندماه بايد پررنگ ‌تر از سال هاي گذشته برگزار ‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه بنيادشهيد، حجت‌الاسلام ‌و المسلمين سيدمحمدعلي شهيدي در جلسه شوراي معاونان بنياد شهيد و امور ايثارگران پس از ارائه گزارش دبيرخانه ستاد روز بزرگداشت شهدا در سال گذشته و برنامه ‌هاي پيش بيني شده براي سال جاري، با تأكيد بر اهميت نقش فرهنگ ايثار و شهادت در حفظ امنيت ملي و دفاع از كيان اسلام در مقابله با دشمنان خارجي گفت: از جنبه داخلي نيز ترويج فرهنگ ايثار و شهادت نقش بسيار مؤثري در ارتقاء سلامت اجتماعي و بهبود شرايط زندگي دارد.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر لزوم زنده نگاه داشتن ياد و نام شهدا افزود: ايشان اخيرا در ديدار با دست‌ اندركاران كنگره 12 هزار شهيد آذربايجان غربي مجددا بر اين مسئله تاكيد كردند و فرمودند؛ «نبايد اجازه داد در اثر برخي جلوه‌هاي كاذب و عظمت‌هاي دروغين، ياد شهيدان فراموش و كهنه شود».

** تبيين فرهنگ ايثار اجتماعي نيازمند فعاليت‌هاي پژوهشي و مشاركت اهل قلم
وي با بيان اينكه امروزه علاوه بر حوادث طبيعي نظير زلزله و سيل، با آسيب‌هاي اجتماعي در سطوح مختلف جامعه روبرو هستيم گفت: اين آسيب‌ها از كانون خانواده تا قشرهاي گوناگون را تهديد مي‌كند و بخشي از اين مشكلات و آسيب‌ها با ترويج فرهنگ ايثار، نوع‌دوستي و تعاون اجتماعي قابل پيشگيري و حل‌وفصل هستند و البته براي تبيين فرهنگ ايثار اجتماعي نيازمند فعاليت‌هاي پژوهشي و مشاركت اهل قلم و به ويژه دانشگاهيان در رشته‌هاي علوم انساني و هنري هستيم.
معاون رييس جمهوري در ادامه با بيان اينكه در سال جاري برنامه‌هاي روز بزرگداشت شهدا در 22 اسفندماه پررنگ‌تر از قبل برگزار خواهد شد افزود: يكي از مسائلي كه در اين مراسم مورد توجه قرار دارد، موضوع ايثار اجتماعي است و بر همين اساس بايد ايثارگران اجتماعي و مروجين فرهنگ ايثار در موضوعات مختلف از جمله كمك‌رساني به زلزله‌زدگان كرمانشاه و فعاليت‌هاي مشابه به عنوان نمادهايي از عمل به ايثار اجتماعي مورد توجه و تقدير قرار گيرند.
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران با تأكيد بر اهميت مردمي بودن برگزاري مراسم روز بزرگداشت شهدا در سراسر كشور گفت: در اين مسير مي‌توان از ظرفيت مساجد، بسيج و تشكل‌هاي مردمي به ويژه تشكل‌هاي ايثارگري استفاده كرد. همچنين لازم است مشاركت ساير دستگاه‌هاي اجرايي براي اين مراسم افزايش يابد، چراكه مقوله ايثار و شهادت به همه مردم، دستگاه هاي اجرايي و مسئولين ارتباط دارد و همه در برابر حفظ ياد و نام شهدا مسئول هستيم.
هرساله روز 22 اسفند به مناسبت روز شهيد برنامه هاي مختلف فرهنگي در سراسر كشور برگزار مي شود.
ايران اسلامي بيش از 230 هزار شهيد تقديم انقلاب كرده است.
اجتمام ** 7268
تنظيم: مهناز بيرانوند
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر