۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82771099
T T
۰ نفر

33 دانش آموز دختر حافظ كل قرآن ابركوه تجليل شدند

۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82771099
33 دانش آموز دختر حافظ كل قرآن ابركوه تجليل شدند

يزد - ايرنا - 33 دانش آموز حافظ كل قرآن كريم شهرستان ابركوه امروز پنجشنبه در آخرين روز بزرگداشت هفته قرآن، عترت و نماز در مراسمي با حضور تعدادي از مسئولان محلي تجليل شدند.

معاون پرورشي و تربيت بدني اداره آموزش و پرورش ابركوه در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: هفته قرآن، عترت و نماز فرصت مناسبي براي تبلور بخشي فعاليت هاي قرآني است كه به همين مناسبت آيين هاي ويژه اي در مدارس اجرا شد.
محمد علي شكيبا، افزود: دانش آموزان با بهره گيري از معارف قرآن كريم و اهل بيت (ع) و احكام ديني مي توانند در برابر تهاجم فرهنگي دشمن مصون شوند.
وي با بيان اينكه توجه به اين سه مقوله در تعليم و تربيت اسلامي از بسياري آسيب هاي اجتماعي پيشگيري مي كند، افزود: كم توجهي به آموزه هاي قرآني و ديني سبب شده است، امروز شاهد آسيب هاي اجتماعي زيادي در جامعه باشيم.
شكيبا ادامه داد: براي تحقق اين مهم و براي شكوفايي استعدادهاي دانش آموزان در عرصه علم و تربيت از آموزه هاي قرآني و ديني به خوبي استفاده كنيم.
معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش ابركوه مي گويد: آموزه هاي ديني به عنوان بهترين الگوهاي دستوري و عملي در نظام تعليم و تربيت بيشتر بايد مورد توجه قرار گيرد.
به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز از طرف دارالقرآن الكريم باقرالعلوم آموزش و پرورش ابركوه آيين تجليل از حافظان قرآن در دبيرستان دخترانه علوم و معارف اسلامي صدرا با حضور تعدادي از مسئولان ، مديران ، مربيان و اولياي دانش آموزان برگزار شد .
در اين آيين لوح سپاس و هدايايي به 33 حافظان كل قرآن برگزيده مدارس دخترانه اهدا شد.
در سال تحصيلي 97-96، حدود 9 هزار نفر دانش آموز در سه مقطع تحصيلي ابتدايي، متوسطه اول و متوسطه دوم در 418كلاس درس در 107 مدرسه با همكاري 700معلم، مشغول تحصيل هستند.
مركز شهرستان 51 هزار نفري ابركوه در 140كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540/2047/*خبرنگار: كارگر ابرقوئي ** انتشار: عباسقلي اشكورجيري