۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۴
کد خبر: 82771111
T T
۰ نفر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: بسیاری از استادان دغدغه مسائل كشور را ندارند

مشهد- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا زمانی كه بسیاری از استادان دانشگاه فكر و دغدغه ای در خصوص مسائل كشور نداشته باشند، این مشكلات برطرف نخواهد شد.

به گزارش ایرنا فرهاد رهبر، روز پنجشنبه در شانزدهمین همایش دبیران هم اندیشی دانشگاههای سراسر كشور در مشهد افزود: برای رفع مشكلات كشور صحبت از ارتباط دانشگاه و صنعت می شود و جلسه می گذارند، و حال آنكه تا زمانی كه اساتید به فكر رفع مشكلات كشور نباشند، با این جلسات هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
وی گفت: بخش قابل توجهی از استادان دانشگاه، آموزش را صرفا برای آموزش می بینند و اینكه دانشجویان دكتری با هدف استاد شدن درس بخوانند اسیر یك دور باطل شده اند.
رهبر خاطرنشان كرد: استادان ركن اصلی دانشگاهها هستند كه نقشی اساسی برای انجام وظائف محول شده به دانشگاهها را بر عهده دارند و محصول تلاش این اساتید، تربیت دانشجویانی است كه باید در ادامه به حل مساله مردم بینجامد، حال اگر وضعیت دانشجویان را در زمان ورود و نیز پایان دانش آموختگی مقایسه كنیم درخواهیم یافت كه چه تحولی در خصوص عرق دینی و ملی در آنان ایجاد كرده ایم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار كرد: باید بررسی شود كه جدای از بحث دانش افزایی، به لحاظ دینداری، ابتكار، خلاقیت، عرق ملی، خودباوری، اخلاق، معنویت و بصیرت به دانشجو اضافه شده است.
وی تصریح كرد: اگر استاد خود متحول شده و سرشار از عشق به اسلام وغرور ملی باشد می تواند این مفاهیم را به دانشجو نیز منتقل كند و آنگاه است كه می توانیم مدعی شویم به وظیفه خود عمل كرده ایم.
رهبر تاكید كرد: لازم است میزان اثربخشی دبیران هم اندیشی بر روی اساتید دانشگاه با شاخصی مشخص شود تا برای آسیب شناسی این روند برنامه ریزی دقیق، هدفمند و موثری انجام شود.
وی با انتقاد از شیوه آموزش و تربیت در دانشگاه گفت: متاسفانه در دانشگاهها مانند حوزه شاگردپروری نمی شود؛ اساتید به اندازه كافی برای دانشجویان وقت نمی گذارند و دانشجویان نیز حرمت و شان استادشاگردی را به جا نمی آورند.

** شهریه دانشگاه آزاد متناسب با تورم است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: افزایش نرخ شهریه این دانشگاه بر اساس و متناسب با نرخ تورم است لذا برخی سالها عملا كاهش سقف شهریه نیز داشته ایم.
رهبر افزود: در برخی كد رشته ها در سال جاری بر اساس برخی شاخص ها و تخفیفها، كاهش 50 درصدی شهریه دانشگاه نیز خواهیم داشت.
وی همچنین از برنامه این دانشگاه برای اعمال برخی تخفیف ها و تسهیلات برای دانشجویان این دانشگاه در مناطق زلزله زده غرب كشور خبر داد.
شانزدهمین همایش دبیران هم اندیشی دانشگاههای كشور با حضور 250 نفر از دبیران دفاترهم اندیشی دانشگاهها امروز در مشهد آغاز شد كه تا فردا ادامه دارد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
۰ نفر