۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۸
کد خبر: 82771382
T T
۰ نفر

بومي سازي فناوري هاي روز ضرورت توسعه دورن زا

۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۸
کد خبر: 82771382
بومي سازي فناوري هاي روز ضرورت توسعه دورن زا

تبريز- ايرنا - استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به رشد شتابان فناوري و سرعت تحولات علمي در دنيا، گفت: موضوع پژوهش در دانشگاه‌ها بايد مطابق با استانداردهاي بين‌المللي باشد و دانشگاه‌ها در كنار توليد علم كه رسالت ذاتي آنهاست، به بحث به‌روز كردن تكنولوژي نيز اهتمام جدي داشته باشند.

مجيد خدابخش روز پنجشنبه در آيين اختتاميه شانزدهمين جشنواره پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشكي تبريز، اظهاركرد: در گذشته برنامه‌هاي توسعه متناسب با سرمايه‌هاي مادي طراحي مي‌شد، اما امروز در دوره بسيار حساسي هستيم كه توسعه به دست نيروهاي متفكر صورت مي‌گيرد.
وي افزود: ما كارخانه‌هايي داريم كه بعد از 30 سال فعاليت، ميزان فروش آنها در يك ماه به 20 ميليارد تومان هم نمي‌رسد؛ اما امروز با استفاده از فناوري، شركتي ايجاد شده است كه بدون داشتن هيچ‌گونه سرمايه مادي، 10 هزار ميليارد ريال در بازار بورس ارزش‌گذاري شده است.
خدابخش با اشاره به اينكه نمونه‌هايي از اين دست نشان مي‌دهد كه ما بايد در همه عرصه‌ها به موضوع فناوري ورود پيدا كنيم؛ گفت: در آينده كساني موفق خواهند بود كه توانايي كار با ابزارهاي فناورانه را داشته باشند.
استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به تحولات بسيار بزرگ در حوزه پژوهش و فناوري، گفت: براي اينكه از قافله تكنولوژي عقب نمانيم ناچاريم كه فناوري‌هاي خود را به‌روز كنيم؛ امروزه عمر فناوري‌هاي جديد در علوم پزشكي به سه تا چهار سال مي‌رسد.
خدابخش خاطرنشان كرد: مراكز درماني و بيمارستان‌هاي ما مجبورند كه خود را با فناوري روز تطبيق دهند و دانشگاه علوم پزشكي تبريز با وجود اساتيد ارزشمندي كه برخي از آنها جزو نخبگان بين‌المللي هستند ظرفيت نقش آفريني در اين زمينه را دارد.
استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه دانشگاه ربع رشيدي در 700 سال قبل مركز آموزش علوم پزشكي بود، گفت: موضوع طبابت و علوم پزشكي در شهر تبريز و استان آذربايجان شرقي بايد با توجه به اين سابقه تاريخي مديريت شود و با شناختي كه از اساتيد و اعضاي هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي تبريز و رئيس فعال و پرجنب‌وجوش آن داريم اين دانشگاه ظرفيت مناسب براي دست‌يابي به استانداردهاي بين‌المللي در حوزه پژوهش و فناوري را دارد.
در اين آيين از برگزيدگان شانزدهمين جشنواره پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشكي تبريز تجليل شد.
استاندار آذربايجان شرقي بعد از اين مراسم، به همراه جمعي از مسئولان دانشگاه علوم پزشكي تبريز از بخش دياليز 122 تخت‌خوابي و بخش پيوند اعضاي بيمارستان امام رضا(ع) و همچنين مركز رصد سلامت منطقه 2 كشور واقع در ساختمان مركزي اين دانشگاه ديدن كرد.
خبرنگار: بازگشا** انتشار: انصاري
6120/3071