۴ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82774839
T T
۰ نفر
بازديد قضات از زندان هاي گلستان سه درصد افزايش يافت

گرگان - ايرنا - رئيس دادگستري كل استان گلستان گفت: از ابتداي سال جاري تا پايان آذر ماه، ميزان حضور و بازديد قضات از زندان هاي اين استان نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي دادگستري استان، هادي هاشميان افزود: قضات در اين بازديدها علاوه بر رسيدگي به درخواست هاي حقوقي و قضايي زندانيان، مشكلات و نيازهاي آنان را نيز بررسي و دستورهاي لازم را صادر مي كنند.
وي عنوان كرد: بازديد قضات از زندان، رويكرد آنها را نسبت به مجازات حبس تغيير داده و آنان را به استفاده از آراي جايگزين زندان ترغيب مي كند.
وي ادامه داد: استفاده از مجازات هاي جايگزين حبس و افزايش بازديد از زندان ها يكي از علل سير نزولي كاهش جمعيت كيفري زندان هاي استان در سال هاي اخير يوده است.
هاشميان در بخش ديگري از سخنان خود از تدوين برنامه زمان بندي بازديد قضات دادسراها، دادگاه هاي كيفري و تجديد نظر از زندان هاي استان خبر داد و گفت: همه حوزه هاي قضايي موظف اند اين برنامه زمان بندي را تدوين و به دبيرخانه كاهش جمعيت كيفري استان ارسال كنند.
رئيس دادگستري كل گلستان افزود: براي شتاب بخشي رسيدگي به امور زندانيان، دو قاضي اجراي احكام نيز به عنوان قاضي ناظر زندان در زندان هاي گرگان و گنبدكاووس مستقر شده اند و امور زندانيان مانند اعطاي مرخصي و اشتغال به كار و همچنين شركت در جلسه هاي مربوط به زندانيان در زندان هاي اين دو شهرستان را انجام مي دهند.
به گفته وي با اين اقدام از چندگانگي در امور مربوط به زندانيان در حوزه هاي قضايي مختلف جلوگيري و روند رسيدگي به امور زندانيان سريع تر مي شود.
3014/1860
خبرنگار مجيد ميهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شيري