۵ دی ۱۳۹۶، ۱:۴۱
کد خبر: 82775558
T T
۰ نفر
آيت الله جزايري:
 اشتغال جوانان خوزستان دغدغه اول تمام  مسوولان باشد

اهواز _ ايرنا _ نماينده ولي فقيه در خوزستان گفت: متاسفانه موضوع بيكاري نسل جوان، امروز عرصه را بر ما تنگ كرده و مشكلي اصلي جوانان استان شده لذا بايد در صدر دغدغه هاي مسوولان استان قرارگيرد.

به گزارش ايرنا آيت الله سيد محمدعلي موسوي جزايري دوشنبه شب در نشست ساماندهي امور جوانان خوزستان در اهواز اظهار كرد: امروز بخش دولتي استان ديگر گنجايش لازم براي اشتغال جوانان را ندارد لذا براي حل اين مشكل بايد در راستاي خودكفايي، خود محوري و خودباوري گام برداريم كه اين موضوع نياز به مهارت افزايي جوانان دارد.
امام جمعه شهرستان اهواز فقدان مهارت لازم در جوانان استان را يكي از ضعف هاي عمده خوزستان در زمينه اشتغال زايي دانست و گفت:علاوه بر اين بايد شرايطي فراهم كرد كه تسهيلات بانكي با سود پايين در اختيار جوانان استان قرار گيرد در غير اين صورت نمي توان از مشكلات موجود در زمينه اشتغال نسل جوان كاست.
وي افزود: قطعا اگر مسئله اشتغال جوانان حل شود شاهد ازدواج هر چه سريع تر نسل جوان و كاهش آسيب هاي ناشي از تجرد آنان خواهيم بود و به دنبال آن خود جوانان مشكلات روزمره زندگي خود را بدون كمك مسوولان حل خواهند كرد و نقشي موثرتر در جامعه ايفا خواهند كرد.
وي مسئله ازدواج و تامين مسكن جوانان را از ديگر اولويت هاي مهم كه بايد مد نظر مسوولان واقع شود، دانست و افزود: در حوزه ورزش و جوانان با خلاهاي زيادي همچون اشتغال، سوادآموزي، مسائل معنوي، تربيت ديني، اخلاق اسلامي و عرفان رو به رو هستيم كه بايد بيشتر مدنظر قرار گيرند.
نماينده ولي فقيه در خوزستان در رابطه با حوزه سلامت جوانان گفت: در بسياري از شهرستان هاي كشور شهرك سلامت داير شده اما در استان ما هنوز داير نشده كه بايد قدري پيگيري شود، قطعا با وجود شركت هاي صنعتي فراوان در استان وجمعيت بالاي جوان، ايجاد چنين شهركي براي استان بسيار مفيد وميسر خواهد بود.

وي در ادامه با اشاره به پرداخت تسهيلات به مشاغل شهري و روستايي در استان گفت: خوشبختانه با پيگيري هاي استانداري بيش از 500 ميليارد ريال تسهيلات براي مشاغل شهري، روستايي و خانگي استان در نظر گرفته شده كه چنانچه عملياتي شود موضوع اشتغال بخش عمده اي از جوانان ما برطرف و باب خيري براي رفع معضل بيكاري استان خواهد شد.
آيت الله جزايري در ادامه با تاكيد بر اين كه در جلسات ستاد ساماندهي جوانان بايد در خصوص مسائل مختلف از جمله عقب ماندگي تحصيلي جوانان رسيدگي شود، افزود: به عنوان مثال مي‌توان يكي از جلسات اين ستاد را به بررسي رتبه و جايگاه دانشگاه‌ هاي استان در سطح كشور و بين‌المللي اختصاص داد تا ديگر وزارت نفت براي ما تصميم نگيرد كه مثلا فارغ‌التحصيلان آن دانشگاه‌ خوب هستند و به درد صنعت نفت مي‌خورند ولي فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ چمران بد هستند.
در ادامه اين نشست مديركل ورزش و جوانان خوزستان عنوان كرد: به زودي براي اولين بار در كشور 10 خانه جوان به طور همزمان در شهرستان هاي استان با حضور وزير ورزش و جوانان افتتاح مي شود كه اميدواريم تمام فرمانداران استان از اين فضاهاي به وجود آمده به خوبي براي حل مشكلات جوانان بهره گيرند.
وي در ادامه به ساماندهي زيرساخت هاي ورزش شهر شعيبيه اشاره كرد و گفت: ساخت پنج زمين چمن مصنوعي و برگزاري جشنواره هاي فرهنگي، ورزشي از ديگر برنامه هاي ما در اين شهر است.
مديركل ورزش و جوانان رسيدگي به ورزش مناطق محروم را از ديگر اولويت هاي اين اداره كل دانست و گفت: با كمك استاندار اعتبار خوبي براي ايجاد زيرساخت هاي ورزشي مناطق ملاشيه، عين دو و كوي سياحي لحاظ شده و به زودي يك ورزشگاه خوب و مجهز در ملاشيه ساخته مي شود.

/6002/9879
خبرنگار: محمد شاكري**انتشار: كبري آقازري