۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82781367
T T
۰ نفر
مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام مخابرات مديرعامل تعيين نكرد

تهران-ايرنا- مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام شركت مخابرات ايران امروز درحالي تنها افزايش 10درصدي سرمايه را مصوب كرد كه صاحبان عمده سهام اين شركت براي انتخاب مديرعامل به جمع بندي نهايي نرسيده و محمد جواد آذري جهرمي وزير ارتباطات نيز از روند اين شركت رضايت ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا روز يكشنبه 10 ديماه شركت مخابرات ايران درحالي مجمع عمومي فوق‌العاده صاحبان سهام اين شركت را برگزاركرد كه بيست و پنجم آذرماه امسال محمد جواد آذري جهرمي وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات رسول سراييان را كه سمت مديرعاملي اين شركت در دولت يازدهم برعهده داشت به عنوان معاون وزير و رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران منصوب كرد.
انتصاب رسول سراييان به عنوان رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران سبب شد شركت مخابرات مديرعامل خود را از دست بدهد و گمانه زني ها بيانگر آن بود كه در مجمع عمومي فوق العاده كه امروز برگزارشد مديرعامل اين شركت تعيين شود درحالي كه برخي خبرهاي تاييد نشده حاكي از آن است كه صاحبان عمده سهام اين شركت كه شامل شركت توسعه اعتماد مبين با 50 به اضافه يك درصد سهم و دولت با20درصد سهم و مابقي نيز متعلق به شركت هاي كارگزاري سهام عدالت، كاركنان شركت مخابرات ايران و ساير سهامداران حقيقي و حقوقي است براي تعيين مديرعامل به جمع بندي نهايي نرسيده اند.
برگزاري اين مجمع عمومي در شرايطي صورت گرفت كه هفتم ديماه امسال وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در يادداشتي نوشت: با توجه به واگذاري غير دقيق مخابرات در سالهاي گذشته اين امكان را كه اكنون دولت همه اين مشكلات را حل كند از بين برده و نياز به حل برخي از مسايل با بهره گيري از ظرفيت قوه مقننه است.
محمدجواد آذري جهرمي در صفحه اينستاگرام خود نوشت: از ابتداي آغاز به كار، سوالات و مراجعات زيادي در خصوص مجموعه مخابرات ايران داشته‌ام.
وزير ارتباطات موضوع وديعه‌هاي اخذ شده از تلفن هاي همراه به ارزش حدود سه هزار و پانصد ميليارد تومان، واگذاري داكت‌ها و سيم مسي، انحصار مخابرات در پورت هاي( خروجي) به اصطلاح فيبرنوري، نابرابري در معيشت نيروهاي شركتي در مخابرات، مشكلات كارگزاران روستايي، نبود پوشش مناسب جاده‌اي، توسعه نيافتن شبكه ثابت در شهرهاي مهم كشور و تشكيل صف هاي انتظار براي دريافت خط ثابت را از جمله موضوعات و مراجعات به مخابرات عنوان كرد.
وي اظهارداشت: واگذاري غير دقيق مخابرات در سالهاي گذشته اين امكان را كه اكنون دولت همه اين مشكلات را حل كند،از بين برده و نياز به حل برخي از مسايل با بهره گيري از ظرفيت قوه مقننه و نيز برخي از موضوعات در تعامل دولت با سهامداران عمده يعني مجموعه توسعه اعتماد مبين است.
آذري جهرمي تاكيد كرد: در حداكثر توان خود پيگير حل اين مشكلات خواهم بود.
با اين حال مجمع عمومي فوق العاده شركت مخابرات ايران امروز يكشنبه 10 دي برگزار شد و سرمايه شركت مخابرات ايران از 6 هزار ميليارد تومان به 6600 ميليارد تومان رسيد. اين افزايش سرمايه از محل آورده سهامداران تامين شده است.
اين آورده از محل 30 درصد سود توزيعي سال 94 تامين شده است كه حداكثر طي دو سال به سرمايه شركت مخابرات ايران افزوده خواهد شد.
رئيس مجمع فوق‌العاده شركت مخابرات ايران در اين مجمع توسعه برنامه هاي زيرساختي براي بازگشت سرمايه و تضمين سودآوري سهامداران را از مهم‌ترين دلايل افزايش سرمايه شركت عنوان كرد.
برات قنبري خاطرنشان كرد: با مدنظر قرار دادن تحولات حاكم بر بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات و حاكميت فضاي مجازي و همچنين بروز پديده OTTها لزوم تغيير مدل تجاري شركت براي افزايش چابكي و كسب سهم بازار بهتر بيش از گذشته احساس مي‌شود.
رئيس هيات‌مديره شركت مخابرات ايران چشم‌انداز اين شركت را تبديل‌شدن به يك ساختار هوشمند ديجيتال بر اساس سفارش مشتري عنوان كرد و افزود: براي تحقق اين امر، افزايش سرمايه شركت مخابرات ايران در اين مجمع تصويب مي‌شود تا با حضور مقتدرانه و به‌موقع و همچنين ايجاد زيرساخت‌هاي لازم، بازار ارتباطات كشور بيش از گذشته گسترش يابد.
قنبري هدف از اين توسعه را افزايش سطح دسترسي مشتريان به اينترنت در بخش ثابت و سيار عنوان كرد و افزود: دنيا به سمت ارتباطات سيار و ارتباطات سيار نيز به سمت زيرساخت ارتباطات ثابت حركت مي‌كند.
وي ادامه داد: تا سال 2020 همه روستاها و شهرهاي كشور همانند يك تار عصبي گسترده، تحت پوشش شبكه فيبر نوري قرار خواهد گرفت.
مجمع عمومي فوق العاده درحالي به كار خود پايان داد كه سرنوشت انتخاب مديرعامل آن درهاله اي از ابهام قرار گرفته است و در بسياري از مواقع مردم از عملكرد اين شركت احساس رضايت ندارند.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2078* 6075
گزارش : محمد مهدي بهرامي*ناشر: زهرا هجيني نژاد
۰ نفر