۲۵ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۳۰
کد خبر: 82797136
T T
۰ نفر
زیربار ترافیك رفتن 15 كیلومتر از بزرگراه تبریز- اهر تا پایان هفته

تبریز- ایرنا - فرماندار هریس گفت: 15 كیلومتر ازبزرگراه تبریز-هریس- اهر در محدوده خواجه تا سه راهی شاملو‎‎ تا پایان این هفته زیربار ترافیك می رود.

صابر تقویمی روز دوشنبه درحاشیه جلسه مشترك كمیته ایمنی حمل ونقل جاده ای و شورای هماهنگی ترافیك شهرستان هریس در گفت و گو با ایرنا افزود: با اتمام این برزگراه در سال 97شاهد كاهش تلفات جاده ای و افزایش تردد گردشگران و سرمایه گذاران در این منطقه خواهیم بود.
وی از فرسودگی راههای روستایی و شهری شهرستان انتقاد و بر لزوم سرعت بخشیدن براتمام مطالعات راه بیلوردی تا شهر زرنق و شیخ رجب تا شهر بخشایش و تبدیل وضعیت این راه ها جهت رفاه حال همشهریان و تسریع در امر تردد در این محورها تاكید كرد.
تقویمی همچنین با انتقاد از نبود پیاده رو در اكثر خیابان های شهر هریس و انباشت نخاله های ساختمانی در معابر و سد معبر توسط اصناف از شهرداری هریس خواست در سریعترین زمان نسبت به رفع موانع موجود جهت حفظ حقوق شهروندی اقدام كند.
وی همچنین از شهرداران شهرهای پنجگانه شهرستان خواست با نظارت پلیس راهور و برابر دستورالعمل دفتر فنی استانداری نسبت به پیش بینی، نصب و استاندارد سازی كلی سرعت كاه های شهرها اقدام كنند.
فرماندارهریس از حل نشدن مشكل پاركینگ ماشین آلات سنگین شهر خواجه و تردد درداخل شهر و پارك در كنارخیابان ها و ایجاد ترافیك در شهر انتقادكرد و گفت: شهرداری خواجه، اداره راه و شهرسازی، منابع طبیعی و دستگاه های مرتبط باید نسبت به بازدید میدانی زمین پیشنهادی برای پاركینگ در خارج شهر اقدام و از امروز نسبت به هدایت ماشین آلات سنگین به پاركینگ مورد نظر و عدم تردد در داخل شهر با نظر پلیس راهور شهرستان اقدام كنند.
تقویمی همچنین با انتقاد از عملیاتی نشدن اكثر مصوبات شورای ترافیك در امر روشنایی ورودی های شهرستان، از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست تا نسبت به تامین اعتبار، تجهیز و نصب روشنایی های سه راهی ینگجه، هریس و شیخ رجب به علت مه گیر بودن این مناطق و همچنین لكه گیری راه های روستایی اقدام كنند.
فرماندار هریس از شهرداری های پنجگانه شهرستان به منظور كنترل ترافیك شهرها خواست تا با همكاری نیروی انتظامی نسبت به نصب دوربین های كنترل ترافیك در داخل شهرها و معابر با تامین اعتبار از محل اعتبارات ماده 23 اقدام كنند.
تا زمان حاضر 30 كیلومتر از بزرگراه ۹۰ كیلومتری تبریز - اهر بهره‌برداری شده و قرار است ۳۵ كیلومتر این بزرگراه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد و ۲۵ كیلومتر باقی‌مانده نیز در سال آینده به اتمام می‌رسد.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 كیلومتری تبریز، مركز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان ** انتشار: پرویز انصاری
7227/3071