حجت الاسلام و المسلمین حبیب داستانی بنیسی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود:بنده دارای مدرك دكتری فقه و اصول ازحوزه علمیه قم هستم و علاوه بر تدریس درحوزه در زمینه تولید بازی های رایانه ای نیز فعالیت می كنم و به همین منظور شركت رسانه گستر بنیسی را تاسیس كردم كه از جمله شركت های دانش بنیان قم است و در زیر مجموعه پارك علم و فناوری این استان فعالیت می كند.
وی بیان كرد: از جمله دلایل ورود من به عرصه ساخت بازی های رایانه ای پدر و مادرم بودند، پدر بنده از جمله علمای بزرگ دین بود كه برای نخستین بار مضامین دینی را در قالب كتاب های داستانی مورد استفاده كودكان با تصویرسازی به نگارش درآورد و توانست رسانه جدیدی را برای بیان ارزش های دینی به كار گیرد؛ مادرم نیز بسیار منظم بود و به بنده یاد داد چگونه از وقت خود به بهرین نحو استفاده كنم، به همین جهت بود كه در كنار تحصیل درسطوح عالی حوزه توانستم به صورت تخصصی در عرصه ساخت بازی های رایانه ای وارد شوم.
وی با اشاره به این كه درزمان پدرم نوآورترین رسانه برای بیان ارزش های دین كتاب های داستانی بود، ادامه داد:امروزجدیدترین محصول بشر برای انتقال ارزشهای فرهنگی مورد نظر خود، بازی های رایانه ای است و فضای دیجیتال باعث شده عمق تاثیر گذاری این رسانه بر جوامع بشری روز به روز افزایش یابد.
داستانی بنیسی گفت: پدرم از جمله نخستین كسانی بود كه در شهر قم برای انجام كارهای خود از رایانه استفاده می كرد و به همین دلیل بنده خیلی زود با روش استفاده از رایانه و برنامه های آن آشنا شدم، به نحوی كه در 16 سالگی، 17 مدرك فنی و حرفه ای در زمینه كار با رایانه را كسب كردم.
وی بیان كرد: قبل از آمدن به حوزه علمیه برای ادامه تحصیل در رشته ریاضیات محض قبول شده بودم، اما به دلیل علاقه ای كه به پدرم داشتم و تاثیری كه از ایشان گرفته بودم، وارد حوزه علمیه شدم و 15 سال به تحصیل علوم اسلامی پرداختم؛ در آن سال ها تمام فكرم این بود كه به زودی بازهای رایانه ای جهان را تحت نفوذ خود در می آورند و عقب ماندن از این فضا جبران ناپذیر است، از طرف دیگر نیز دغدغه تبلیغ دین وترویج ارزش های اسلامی را داشتم، درنهایت به این جمع بندی رسیدم كه می توان از طریق ساخت بازی های رایانه ای معارف الهی را ترویج كرد و به صورت تخصصی وارد این فضا شدم.
وی ادامه داد:درسال 87 نخستین بازی سه بعدی ساخت شركت رسانه گستر بنیسی به نام «عملیات انهدام یك» در حوزه دفاع مقدس تولید شد؛ این بازی در شرایطی با استفاده از كدهای نرم افزاری تولید شده بود كه در آن سال ها، نبود بازی های رایانه ای ایرانی به خوبی در كشور احساس می شد.
این فعال حوزوی عرصه بازی های رایانه ای، گفت: بازی «عملیات انهدام یك» به خوبی فروش رفت و توانست جایزه های متعددی در زمینه ساخت بازی های رایانه ای كسب كند؛ اما در همان زمان هم فشارهایی وارد می شد تا از ادامه كار ما در عرصه بازی سازی جلوگیری شود.
وی افزود: با این وجود ما به كار خود ادامه دادیم و با افزایش سطح كیفیت محصول، نسخه دوم بازی عملیات انهدام را در سال 92 به بازار عرضه كردیم و توانستیم خود را به عنوان یك شركت بازی ساز معتبر در بازارهای داخلی و خارجی معرفی كنیم.
وی ادامه داد: هم اكنون نیز مدت چهارسال است كه تیم طراحی و پشتیبانی ما مشغول تولید نسخه سوم این بازی هستند و محصول نهایی به زودی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد؛ این بازی توانسته است مدت ها قبل از عرضه به صورت پیش فروش بازار خوبی را كسب كند و همچنین عرضه آن دربازارهای بین المللی فناوری دیجیتال، می تواند ارزآوری خوبی برای كشور داشته باشد.
داستانی بنیسی درخصوص اهمیت داشتن نگاه دینی در تولید بازی های رایانه ای، گفت: هر كدام از تصاویر و نمادهایی كه در بازی های رایانه ای مورد استفاده قرار می گیرند دارای آثار هستند كه می توان آن را بر اساس احكام و ارزش های اسلامی مورد توجه قرار داد؛ بنابراین ساخت این بازی ها توسط كسانی كه به معارف دینی آشنایی دارند می تواند باعث ترویج ارزش های الهی در جامعه شود.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
گفت و گوی ایرنا با فعال حوزوی عرصه بازی های رایانه ای:
فضای بازی های رایانه ای برای انتقال مفاهیم دینی به نسل امروز نوآورترین رسانه است
۲۷ دی ۱۳۹۶، ۸:۱۲
کد خبر:
82798452
قم – ایرنا – یكی از استادان حوزه علمیه قم كه در عرصه تولید بازی های رایانه ای نیز فعالیت می كند، گفت: نوآورترین رسانه ای كه در شرایط كنونی می توان از آن برای تبلیغ دین و انتقال ارزشهای اسلامی استفاده كرد، عرصه بازی های رایانه ای است كه در میان نوجوانان و جوانان محبوبیت بالایی دارد.