۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82805530
T T
۰ نفر
نیم میلیون عراقی آواره جنگ داعش به مناطق خود بازگشتند

بغداد - ایرنا - جاسم محمد الجاف وزیر مهاجرت و مهاجران عراق از بازگشت حدود نیم میلیون آواره به مناطق خود در استان نینوا (با مركزیت شهر موصل) خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت مهاجرت عراق، الجاف در دیدار هیاتی از موسسه راند (اندیشكده سیاستگذاری جهانی غیرانتفاعی) آمریكا همچنین بر تداوم تلاش شبانه روزی برای بازگشت بقیه آوارگان به مناطق خود تاكید كرد.
وی در عین حال زمان بر بودن تامین امكانات زیر بنایی، انجام هماهنگی ها میان دستگاه های مختلف و تامین امنیت مناطق آزاد شده را از عوامل تاخیر در بازگشت آوارگان در برخی مناطق دانست.
وزیر مهاجرت عراق گفت با وجود این مشكلات، دولت تاكنون موفق شده است بازگشت 450 هزار نفر از مجموع یك میلیون و 50 هزار آواره در استان نینوا را به انجام برساند.
استان نینوا در شمال عراق بدلیل پهناور بودن، جمعیت زیاد و اشغال كامل از سوی داعش دارای بیشترین میزان آواره طی سالهای اخیر در عراق بوده است.
برخی گروههای سنی و كرد عراقی مخالف دولت طی هفته های اخیر تلاش كردند به بهانه عدم بازگشت بخشی از آوارگان، انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت 97 عراق را به تعویق بیاندازند اما دادگاه قانون اساسی این كشور با این امر مخالفت و آن را مغایر با قانون دانست.
خاورم**380**