۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82806376
T T
۰ نفر
آیت الله مكارم شیرازی: مسئولان و مردم برای داخلی سازی فضای مجازی همت كنند

قم – ایرنا – آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید، گفت: همه به این نتیجه رسیده اند كه فضای مجازی خارجی ماری در آستین است، بنابراین لازم است مسئولان و مردم برای داخلی سازی آن همت كنند.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه درجلسه درس خارج فقه خود درمسجد اعظم قم، افزود: در روزهای اخیر مداركی برای ما آوردند كه نشان می داد سیاست مداران آمریكایی گفته اند در ناآرامی های اخیر ایران، با استفاده از فضای مجازی اثر مهمی داشته اند؛ آن ها دارند در این مساله به اجماع می رسند، ما هم در داخل به اجماع رسیدیم كه این فضای مجازی و برنامه های آن تاثیر منفی دارد.
وی افزود: مطالبات مردم و ناراحتی های آن ها نیز در ایجاد اعتراض ها موثر بود اما آن چیزی كه باعث تخریب اموال عمومی و مردم آزاری شد، از فضای مجازی نشات می گرفت.
وی ادامه داد: دشمنان در فضای مجازی پیام می فرستادند و مردم را تحریك می كردند و به آنان آموزش می دادند چگونه ناآرامی ایجاد كنند؛ این بزرگترین تهدید است كه توسط فضای مجازی ایجاد می شود.
آیت الله مكارم شیرازی گفت: حالا كه اجماع شده است كه باید در داخل كشور به فكر ایجاد فضای مجازی سالم باشیم، بازهم برخی ازمسئولان مقاومت می كنند و می گویند نمی توانیم از فضای مجازی خارجی صرفه نظر كنیم.
وی بیان كرد: در حال حاضر نمی توانیم به قول خارجی ها كه می گویند دیگر اجازه این گونه اقدام ها در فضای مجازی را نمی دهیم، اعتماد كرد؛ مگر آنها در موضوع برجام به تعهدات خود پایبند بودند.
وی ادامه داد: امروز و فردا باید به فكر فضای مجازی سالم داخلی باشیم، افرادی كه در این زمینه تخصص دارند می گویند این امكان در كشور وجود دارد.
تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش در كشور با تحریك دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد كه با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در كوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شكست خورد.
این مرجع تقلید همچنین در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اكرم (ص) درمذمت مردم آزاری، گفت: یكی از شاخه های مردم آزاری در زمان ما اهانت و توهین به مردم و بازی كردن با آبروی آنان در فضای مجازی است، بازی با آبروی مردم بازی با خون آنان است.
وی افزود: شایعه سازی، مردم آزاری دیگری است كه بیشتر توسط رسانه های خارجی برای كشور ما ایجاد می شود؛ آنان حوادث كوچك را بزرگ و دروغ پردازی می كنند؛ كسانی كه در كشور هستند نباید به این شایعه ها توجه و آن را منتشر كنند.
وی ادامه داد: آوردن اجناس قاچاق مردم آزاری دیگری است كه موجب صدمه زدن به كار و تولید داخلی و بیكاری شمار زیادی از مردم می شود.
آیت الله مكارم شیرازی گفت: یكی دیگر از شاخه های مردم آزاری، دامن زدن به تشریفات ازدواج است، این باعث می شود بخشی از جوانان نتوانند به آسانی ازدواج كنند؛ مهریه های سنگین، جشن های تشریفاتی از شاخه های مردم آزاری می باشد.
وی بیان كرد: یكی دیگر از شاخه های مردم آزاری آلوده كردن محیط زیست است، این نعمت های الهی نامحدود نیست اگر درست مدیریت نشود عده ای به زحمت می افتند، همه باید مراقب محیط زیست باشند.آیندگان نیز در این خصوص هم سهم دارند و باید آن را حفظ كرد.
این مرجع تقلید گفت: مساجد نباید مزاحم همسایگان خود شوند، تنها اذان از بلندگوها پخش شود ،برای سایر برنامه ها نیازی به این كار نیست، ما حتی گفتیم اذان صبح را ملایم تر بگویند.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
۰ نفر