۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۲۲
کد خبر: 82818929
T T
۰ نفر
مطهری: اروپایی ها هوشیار باشند و فریب آمریكا را نخورند

تهرن- ایرنا- نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت:برجام هیچ ارتباطی با تقویت سیستم دفاعی ایران ندارد. اروپایی ها هوشیار باشند و فریب آمریكا را نخورند.

علی مطهری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره اقدام آمریكا در به نمایش گذاشتن موشك های شلیك شده از سوی یمن به عربستان سعودی و انتصاب آن به ایران و تلاش آمریكا برای جلب كشورهای اروپایی در مخالفت با برجام افزود: ایران از همان ابتدا اعلام كرد كه برجام هیچ ارتباطی با مسائل موشكی ندارد.
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران هیچ تعهدی نسبت به توقف فعالیت موشكی خود ندارد و تمام تلاش هایی كه آمریكایی ها در این راستا می كنند بی نتیجه است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: البته باید منتظر بمانیم كه حرف های آمریكا چه میزان بر روی اروپایی ها تاثیر می گذارد و آنان تا چه حد روی حرف هایی كه در پایبندی به برجام داشته اند باقی می مانند.
به گزارش ایرنا، نیكی هیلی نماینده آمریكا در سازمان ملل دوشنبه شب برای سفیران كشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد ضیافت ناهار ویژه با حضور دونالد ترامپ ترتیب داد.
نماینده آمریكا در سازمان ملل در این ضیافت قطعات موشك‌هایی را نشان داد كه ادعا می كرد ایران به اعضای جنبش انصارالله یمن داده است.
هیلی ماه گذشته هم با ایستادن كنار قطعاتی كه مدعی بود لاشه موشك‌ها و سلاح‌های ایرانی است، تهران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متهم كرد. ادعایی كه روزنامه نیویورك‌تایمز به‌نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریكا آن را رد كرد.
سیام*9121*3061**خبرنگار: سمیه لاری
۰ نفر