۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82822306
T T
۰ نفر

پايان اختلاف 28 ساله 2 طايفه در ايرانشهر

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82822306
پايان اختلاف 28 ساله 2 طايفه در ايرانشهر

زاهدان - ايرنا - معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه ايرانشهر گفت: اختلاف 28ساله طايفه برنايون و اسدي با تلاش هاي شوراي تامين و بزرگان طوايف اين شهرستان به صلح و سازش انجاميد.

نبي بخش داودي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين اختلاف بر سر زمين كشاورزي بوده به طوري كه منجر به در گيري و مجروح شدن تعدادي از 2 طايفه شده است.
وي بيان كرد: درمناطق قومي و قبيله اي دامنه اختلافات فردي خيلي زود به يك طايفه و جامعه انتقال مي يابد و به همين سبب ريش سفيدان، معتمدان و بزرگان اقوام و طوايف بايد همواره هوشيار باشند و با آگاه سازي عمومي از بروز اختلافات جلوگيري كنند.
فرماندار ايرانشهر گفت: ناامني و اختلافات طايفه اي سبب توسعه نيافتگي منطقه مي ‌شود كه انتطار مي ‌رود علما، معتمدان و ريش سفيدان در خصوص حل اين گونه اختلافات با مسئولان همكاري كنند.
داودي اظهار داشت: حل و فصل درگيري، صلح و سازش از بهترين فضايل اخلاقي است به گونه اي كه رسول خدا(ص) مي فرمايند «آشتي، صلح و سازش ميان برادران ديني براي انسان بالاترين صدقه و احسان به شمار مي آيد».
به گزارش ايرنا با برگزاري مراسم صلح و سازش، بزرگان و معتمدان 2 طايفه با زيارت قرآن و در آغوش گرفتن يكديگر با هم آشتي كردند.
ايرانشهر در 340 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادي **انتشاردهنده: اكبر نوري