۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82822468
T T
۰ نفر
برگرداندن نشاط به دوران كودكی دستاورد كوچكی نیست

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با صدور بیانیه ای در حمایت از اقدام سید محمد بطحائی وزیر اموزش و پرورش برای حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی گفت: برگرداندن نشاط به دوران كودكی و محور قرار دادن تربیت 7.5 میلیون دانش‌آموز ابتدایی و خداحافظی با استرس قبول شدن یا نشدن در مدارس خاص دستاورد كوچكی نیست.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار حوزه آموزش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، رضوان حكیم زاده اظهار داشت: تصمیم شجاعانه شما برای بازگرداندن كودكی فرزندان ایران، موجی از شادی و شعف را به مدارس آورد، این خبر كه «با تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش، برگزاری هرگونه آزمون ورودی در مدارس ابتدایی ممنوع شد» فقط یك تیتر خبری نبود بلكه یك تصمیم سرنوشت ساز برای آینده ایران اسلامی است.
وی در این بیانیه تصریح كرد: می‌توانیم به خود ببالیم كه یكی از مهم‌ترین و ارزشمندترین تصمیمات گرفته شده بعد از انقلاب شكوهمند اسلامی پیرامون تعلیم و تربیت فرزندان ایران عزیز، در دوران وزارت شما اتفاق افتاد و چه فرخنده ایامی است كه در جشن سی و نهمین سالگرد چنین انقلابی شاهد شكوفایی اندیشه ای ناب باشیم، اندیشه ای كه می‌تواند مقدمات اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به شكل صددرصدی در دوره ابتدایی فراهم كند.
حكیم زاده یادآور شد: ما معاونان آموزش ابتدایی سراسر كشور به نمایندگی از قشر عظیم معلمان ابتدایی، دانش‌آموزان و خانواده‌های ایرانی، خداوند مهربان را شاكریم و از جنابعالی كه چنین فرصت ارزشمندی را فراهم آوردید، تشكر و قدردانی می كنیم، بهترین تبریكات ما را پذیرفته و حمایت یكان یكان معلمان كشور را پشت سر خود احساس كنید.
وی افزود: از همه نهادهای كشور به ویژه نمایندگان مجلس انتظار داریم كنار وزیر آموزش و پرورش باشند تا این دستگاه بتواند همچنان در تحقق منویات مقام معظم رهبری كه در جهت اجرای سند تحول بنیادین و مبتنی بر روش های نوین و عملی تعلیم و تربیت است، پیشرو باشد.
اكنون از 13 میلیون و 500 هزار دانش آموز كشور، حدود هفت میلیون و 500 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می كنند.
18 نوع مدرسه در نظام تعلیم و تربیت كشورمان وجود دارد كه به لحاظ اداره آنها به انواع «مدارس دولتی»، «غیر دولتی»، «تیزهوشان»، «نمونه دولتی»، «هیأت امنایی»، «تربیت بدنی»، «علوم و معارف اسلامی»، «قرآنی»، «ایثارگران»، «دانش‌آموزان استثنایی»، «بزرگسالان»، «مدارس وابسته به نهادهای مختلف»، «مدارس سماء وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی»، «مدارس شبانه روزی»، «از راه دور»، «ماندگار»، «مدارس هوشمند» و «شبانه» تقسیم بندی می شوند.
تاكنون برای ورود به برخی از این مدارس از جمله مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، دانش آموزان باید از آزمون های ویژه ای عبور می كردند كه با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش آنها، رقابت سنگینی میان دانش آموزان شكل می گرفت و اضطراب زیادی به كودكان و نوجوانان وارد می كرد.
فراهنگ ** 1883 ** خبرنگار: مریم جلوداران * انتشار: امید غیاثوند
۰ نفر