۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۴۳
کد خبر: 82825213
T T
۰ نفر
همه ورزشكاران از جمله ایرانی ها گوشی سامسونگ می گیرند

تهران- ایرنا- كمیته بین‌المللی المپیك در واكنش به گزارش‌های منتشره در مورد عدم اهدای گوشی‌های موبایل به ورزشكاران ایرانی در المپیك زمستانی ٢٠١٨ پیونگ چانگ، در یك عقب نشینی آشكار اعلام كرد: به همه ورزشكاران حاضر در رقابت‌ها، گوشی سامسونگ اهدا خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری غربی، شركت سامسونگ نسخه ویژه‌ای از گوشی‌های گالاكسی نوت ٨ را طراحی كرده و به ورزشكاران و مقام‌های ورزشی حاضر در رقابت‌ها هدیه می‌دهد.
این در حالی است كه خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه گزارش داد كه سخنگوی برگزاركننده بازی‌ها گفته است كه ورزشكاران ایرانی و كره شمالی به دلیل تحریم‌های سازمان ملل نمی‌توانند گوشی‌های هدیه را دریافت كنند.
یك مقام ارشد كمیته بین‌المللی المپیك در گفت وگو با رسانه های غربی اظهار داشت: این كمیته برای ورزشكاران همه كشورها كه در بازی‌های المپیك زمستانی شركت كرده‌اند، گوشی تهیه و اهدا می‌كند. این گوشی‌ها حاوی اطلاعات مهمی درباره رقابت‌ها برای ورزشكاران هستند.
وی افزود: ورزشكاران ایرانی می‌توانند گوشی‌ها را نگه دارند. ورزشكاران كره شمالی هم درخواست كرده‌اند كه گوشی‌ها را ظرف دوران بازی‌ها استفاده كنند، اما آنها را با خود به كشورشان بازنگردانند.'
مراسم گشایش بازیهای المپیك زمستانی پیونگ چانگ فردا جمعه برگزار می‌شود، اما بعضی بازی‌ها از چهارشنبه آغاز شده است.
شركت سامسونگ هم اعلام كرد: چهار هزار گوشی برای المپیك تولید كرده، اما درباره چگونگی توزیع آن بین ورزشكاران و مقام‌های كشورها، كمیته بین‌المللی المپیك باید پاسخگو باشد.
ایران با چهار اسكی‌باز به نام های سمانه بیرامی باهر، فروغ عباسی، ستار صید و محمد كیادربندسری، در این رقابت‌ها حضور دارد.
همچنین شركت سامسونگ در رابطه با مشكلات هدایای المپیك زمستانی 2018 و اعطا نكردن آن‌ها به ورزشكاران ایرانی در صفحه رسمی اینستاگرام این شركت بیانیه ای صادر كرد.
در متن بیانیه این شركت آمده است: شركت سامسونگ الكترونیكس بیش از 4 هزار گوشی ویژه المپیك پیونگ‌چانگ 2018 (نسخه‌ای خاص از گوشی گلكسی نوت 8) را به كمیته بین‌المللی المپیك و كمیته برگزاری المپیك 2018 تحویل داده است.
هرچند سامسونگ دخالتی در روند بررسی كمیته بین‌المللی المپیك برای تحویل این گوشی‌ها به ورزشكاران ایرانی نداشت، اما برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم بصورت فعال اطلاعات لازم را در اختیار این كمیته قرار داده است.
اكنون خوشحالیم كه می‌شنویم كمیته بین‌المللی المپیك نهایتا به این تصمیم رسیده است كه گوشی ویژه المپیك پیونگ‌چانگ 2018 را در اختیار ورزشكاران ایرانی قرار دهد.
شركت سامسونگ ایران پیش از این حمایت كامل خود از حضور ایران در این بازی‌ها را با اعزام تیمی 10 نفره از نمایندگان كشورمان برای حمل مشعل المپیك ثابت كرد.
این تیم متشكل از 9 چهره الهام‌بخش و موفق ایرانی بود كه با پرچمداری بهرام رادان، بازیگر پرآوازه و محبوب كشورمان، به كره‌جنوبی سفر كرده و در كنار نمایندگان كشورهای مختلف در مراسم حمل مشعل المپیك شركت كردند.
این حركت سامسونگ كه در قالب مسئولیت‌های اجتماعی این شركت انجام شده استقبال گسترده ورزش دوستان ایرانی را به همراه داشت.
سامسونگ همواره خانواده ایرانی خود را به عنوان بخشی از هویت جهانی خویش به رسمیت شناخته و به آنها احترام كامل گذاشته است و در این جریان نیز نگرانی بجای مردم ایران را به اطلاع كمیته بین‌المللی المپیك و دیگر مسئولان این بازی‌ها رسانده است.
ما از نظرات كاربران ایرانی قدردانی كرده، همواره تلاش خود را برای حل هرگونه مشكلی به كار خواهیم بست، حتی اگر خودمان نقشی در آن نداشته باشیم.
تعهدمان در ایران و نوع عملكردمان در این كشور نشان می‌دهد تا چه حد حقوق تمامی افراد را برای دسترسی برابر و واقعی به فناوری به رسمیت می‌شناسیم.
به گزارش ایرنا، متولیان برگزاری بازی های المپیك زمستانی پیونگ چانگ كره جنوبی ورزشكاران ایران و كره شمالی را به سبب تحریم های اقتصادی سازمان ملل علیه این دو كشور از دریافت تلفن های همراه هوشمند سامسونگ محروم كردند.
شركت الكترونیك سامسونگ به عنوان حامی این بازی های زمستانه با توزیع رایگان اعطای 4 هزار تلفن همراه هوشمند «گَلِكسی نوت 8» میان همه بازیكنان و دست اندركاران برگزاری این بازی ها، به دلیل اعمال تحریم های اقتصادی سازمان ملل علیه ایران و كره شمالی، از دادن این ابزارهای ارتباطی پیشرفته به اتباع (ورزشكاران) این دو كشور سرباز زد.
ورزشی**1584**1368
خبرنگار: مولوی** انتشار: خیراله شفیعی
۰ نفر