۱ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۱۹
کد خبر: 82838002
T T
۰ نفر
آغاز روز سوم جست و جوی لاشه هواپیما، امیدها برای یافتن بیشتر شده است

یاسوج - ایرنا- درحالی كه روزهای اول و دوم جست وجوی هواپیمای سقوط كرده تهران - یاسوج به دلیل شرایط نامناسب جوی كوه‌های دنا بدون نتیجه پایان یافت، با افزایش تجهیزات و بهبود شرایط جوی، امیدها در روز سوم برای یافتن لاشه هواپیما بیشتر شده است.

استاندار كهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تجهیزات و نیروی بیشتر و نیز بهبود شرایط آب و هوایی، ممكن است تا ظهر امروز خبر نهایی از یافتن هواپیما به مردم داده شود.
علی محمد احمدی افزود: آخرین گمانه زنی‌ها و نظر كارشناسی مبنی بر این است كه قله بیژن در استان كهگیلویه و بویراحمد محل سقوط احتمالی هواپیما است كه امروز جست و جوی بیشتری در این قسمت خواهد شد.
وی عنوان كرد: منطقه جست و جوی هواپیما در پهنه‌ای به وسعت 19 در 6 كیلومتر است كه بخش عمده این مناطق جست و جو شده است.
احمدی بیان كرد: علاوه بر پایگاه سمیرم در استان اصفهان، امروز یك پایگاه امدادی در سی سخت در استان كهگیلویه و بویراحمد نیز راه اندازی شده است تا جست و جو در این منطقه نیز صورت گیرد.
جلال پوران فرد، رئیس اورژانس كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به كاهش توده‌های ابر در ارتفاعات و افزایش میزان دید احتمال یافتن لاشه هواپیما وجود دارد.
وی اظهار داشت: نیروهای اورژانس، امروز در منطقه سمیرم در 2 قسمت تجسس را ادامه می‌دهند.
پوران فرد بیان كرد: قسمت نخست، پرواز بالگردهای سازمان اورژانس بر فراز رشته كوه‌های دنا و دومی خودروی آفرود اورژانس كشور در دشت سمیرم خواهد بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تلاش بی‌وقفه 40 تیم امداد و نجات تخصصی هلال احمر در برف و كولاك دنا در روز سوم حادثه شروع شده است.
امان الله جهان با اشاره به سرمای منفی 20 درجه و برف و كولاك شدید كوه دنا گفت: 40 تیم امداد و نجات تخصصی كوهستان جمعیت هلال احمر بدون وقفه همچنان در حال جستجو لاشه هواپیمای تهران یاسوج هستند.
وی اظهار داشت: تیم‌های تخصصی امداد و نجات كوهستان به منطقه اشراف كامل دارند.
وی بیان كرد: 12 دستگاه خودرو امداد و نجات از جمعیت هلال احمر نیز از همان ساعات اولیه به منطقه پادنای سمیرم اعزام شدند.
جهان بین تصریح كرد: عملیات جستجو و تجسس با همكاری تیم‌های امداد و نجات استان‌های فارس، اصفهان و ایلام در مناطق مختلف در حال انجام است.
وی اظهار كرد: تیم‌های امداد و نجات با امكانات و تجهیزات به‌روز عملیات جست و جو را انجام می‌دهند.
جهان بین با اشاره به برودت سرما و یخبندان منطقه اظهار كرد: تیم‌هایی كه امكانات كافی ندارند نباید در منطقه ساكن شوند.
وی افزود: تیم‌های پشتیبان جمعیت هلال احمر استان فارس، اصفهان، كهگیلویه و بویراحمد و ایلام برای امداد رسانی بیشتر به حالت آماده باش كامل هستند.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یكشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترك ولی در نزدیكی سمیرم اصفهان سقوط كرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
جست‌وجو برای یافتن جانباختگان احتمالی این سانحه هوایی پس از سقوط هواپیما آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
8143/6110