۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82838182
T T
۰ نفر
حمله بوكوحرام به دبیرستان دخترانه در شمال شرق نیجریه

تهران- ایرنا- گروه تروریستی بوكوحرام عصر به دبیرستان دخترانه ای در شمال شرق نیجریه حمله كرد اما دانش آموزان وكادر آموزشی قبل از ورود تروریست ها به داخل مدرسه، موفق به فرار وپناه بردن به محل امنی شدند .

به گزارش روز سه شنبه شبكه خبری اسكای نیوز عربی ،شریف آیسامی یكی از شهروندان گفت: یك كاروان متشكل از چند خودروی حامل تروریست های مسلح عصر دوشنبه با ورود به روستای دابچی در منطقه بورساری در ایالت یوبی ،به سمت دبیرستان دخترانه حركت كرد.
آیسامی افزود:تروریست های بوكوحرام همزمان با ورود به روستا چندین گلوله و بمب منفجر كردند همین امر توجه دانش آموزان دختر دبیرستان را به خود جلب كرد وآنها به همراه معلمان خود قبل از ورود مهاجمان مسلح به مدرسه، فورا پا به فرار گذاشتند.
تروریست های بوكوحرام پس از شكست در ربودن دانش آموزان، اقدام به سرقت محتویات مدرسه كردند.
یكی از نیروهای مردمی طرفدار ارتش در جنگ علیه تروریست ها گفت: مشخص است كه هدف از حمله بوكوحرام دزدیدن دختران دانش آموز است اما خوشبختانه دست تروریست ها به آنها نرسید ومعلمان توانستند قبل از ورود تروریست ها، آنها را فراری بدهند .
این حمله، اقدام تروریست های بوكوحرام به ربودن 200 دانش آموز شهرك شیبوك در آوریل 2014 (فروردین 93) را یاد آوری می كند كه با موجی از خشم جهانیان مواجه شد.
خاورم** 1453**1577
۰ نفر