۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۴۴
کد خبر: 82839420
T T
۰ نفر
امدادگران در حال بازگشت از محل سقوط هواپیمای ای تی آر هستند

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت بحران كشور گفت: 150 امدادگر و كوهنورد مستقر در محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج در ارتفاع چهار هزار متری كوه‌های اطراف روستای نقل در حال بازگشت به پایین كوه دنا هستند.

اسماعیل نجار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دلیل این بازگشت شرایط نامساعد جوی، مه آلود بودن، بارش برف و سردی هواست.
وی افزود: این نیروها در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر كهگیلویه و بویراحمد كه در پایین كوه دنا وجود دارد مستقر می‌شوند.
نجار بیان كرد: پس از مساعد شدن شرایط جوی در روزهای آینده این نیروها دوباره به محل سقوط هواپیما برای شناسایی و انتقال پیكر جانباختگان به پایین كوه دنا اعزام خواهند شد.
پیش از این مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری كهگیلویه و بویراحمد گفته بود: با توجه به بارش برف شدید در محل وقوع سانحه هوایی تهران یاسوج در ارتفاعات دنا منطقه پازن پیر واقع در روستای نقل دید افقی به كمتر از 2متر رسیده است.
سید علی وفایی مقدم اظهار داشت: برف و كولاك شدید در دامنه كوه‌های دنا سبب دید بسیار كم جستجوگران پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج شده است.
وی ساعتی بعد گفت: عملیات جست و جو و انتقال پیكرهای جانباختگان در بخش شهرستان سمیرم متوقف شد و در بخش شهرستان دنا به كندی پیش می رود.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یكشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترك اما در نزدیكی سمیرم اصفهان سقوط كرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
این هواپیما هر روز یك پرواز از تهران به یاسوج و یك پرواز بر عكس داشت كه به‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌كرد.
روز گذشته پس از 48 ساعت جست و جو اعلام شد كه لاشه این هواپیما در كوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم از توابع اصفهان و دنا در كهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.
7535/6110