۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82840502
T T
۰ نفر
بازگشت گروه‌های جست‌وجوگر مستقر در كوه های دنا به كمپ اصلی

یاسوج - ایرنا - معاون عملیات سازمان امداد و نجات سازمان جمعیت هلال احمر گفت: تیم‌هایی كه شب گذشته در ارتفاعات چهار هزار و 50 متری دنا برای جست و جو و انتقال پیكر جانباختگان سانحه هوایی یاسوج مستقر شده بودند به دلیل شرایط نامساعد هوا به كمپ اصلی در منطقه بازگشتند.

به گزارش ایرنا شاهین فتحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت هوا در ارتفاعات بسیار نامساعد و برای جان امدادگران خطرناك بود.
وی اظهار كرد: بنا بر گزارش هواشناسی در روزهای آینده شاهد برف و باران بیشتری در منطقه خواهیم بود و حضور تیم‌های عملیاتی در ارتفاعات بالا مقدور نیست.
وی بیان كرد: گروه‌های امدادی در مناطق پادنا و سی سخت آماده عملیات هستند و به‌محض فراهم شدن شرایط، عملیات جستجو و انتقال پیكر جان باختگان سانحه هوایی تهران به یاسوج از سر گرفته خواهد شد.
80 امدادگر سازمان هلال احمر از استان‌های مختلف كشور از روز یكشنبه تاكنون در عملیات جستجو مشاركت دارند.
یك فروند هواپیمای مسافری هواپیمایی آسمان صبح روز یكشنبه در مسیر تهران - یاسوج از صفحه رادار محو شد.
پرواز شماره 3704 شركت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یكشنبه 29 بهمن‌ماه تهران را به مقصد یاسوج ترك كرد.
این هواپیما از نوع «ای تی آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مركز كنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام نهادهای ذی ربط خبر سقوط آن در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد.
روز سه شنبه پس از 48 ساعت جست و جو اعلام شد كه لاشه این هواپیما در كوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم از توابع اصفهان و دنا در كهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.
دیروز چهارشنبه نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف و باران و وزش باد این عملیات نیمه‌تمام مانده بود.
ولی بهره مند كارشناس اداره كل هواشناسی كهگیلویه و بویراحمد دیروز به ایرنا گفته بود كه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌صورت ناپایدار بوده و بارش باران و برف در این محل تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
امروز معاون عمرانی استاندار كهگیلویه و بویراحمد و جانشین ستاد مدیریت بحران استان گفت: عملیات روز پنجم جست و جو و انتقال پیكر جانباختگان سانحه هوایی به دلیل شرایط نامساعد جوی متوقف شد.
8143/6110