۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82841001
T T
۰ نفر
مقام روس: آمريكا به دنبال استقرار نيروي اشغالگر در شرق اوكراين است

مسكو - ايرنا - رئيس كميسيون سياستگذاري اطلاعاتي شوراي فدراسيون روسيه (مجلس سنا) اعلام كرد: آمريكا قصد دارد نيروي اشغالگر در شرق اوكراين مستقر كند.

به گزارش ايرنا، آلكسي پوشكوف روز جمعه در چند توييت نوشت: وزارت خارجه آمريكا در واقع از روسيه مي خواهد با ايفاي نقش ارتش اشغالگر صلح بانان سازمان ملل در منطقه دونباس در شرق اوكراين موافقت كند.
وي افزود: واشنگتن تلاش مي كند كه با استقرار صلح بانان سازمان ملل در منطقه دونباس، شرايطي فراهم شود كه اين افراد نقش اشغالگر را ايفا كرده و كنترل دونباس به رژيم حاكم بر كي يف (حكومت اوكراين) واگذار شود و نيروهاي اوكرايني هم به پاكسازي منطقه دونباس بپردازند.
وي خاطرنشان كرد: اين وضعيت قابل درك است اما اين گونه استقرار صلح بانان در منطقه مناقشه دونباس از نظر مسكو غيرقابل اجرا است و وزارت خارجه آمريكا بايد اين واقعيت را بپذيرد.
حكومت اوكراين خواستار استقرار صلح بانان سازمان ملل در منطقه دونباس در شرق اين كشور شده و مقام هاي اين كشور با چند كشور ازجمله آمريكا و انگليس در اين مورد گفت وگو كرده اند.
ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه با اين ايده موافقت كرده اما گفته است كه صلح بانان سازمان ملل فقط بايد نقش محافظ ناظران سازمان امنيت و همكاري اروپا را در منطقه مناقشه دونباس ايفا كنند.
مناقشه در شرق اوكراين بين جدايي طلبان روس تبار از يك طرف و نيروهاي دولتي از طرف ديگر از سال 2014آغاز شده است و بر اثر آن بيش از 10 هزار نفر جان خود را از دست دادند.
توافق آتش بس بين دو طرف در فوريه 2015 در شهر مينسك به دست آمد اما شروط آن محقق نشده و آتش بس شكننده بارها نقض شده است.
اروپام*391 * 1346*1485
براي دريافت تازه ترين خبرهاي بين المللي از ايران و جهان با استفاده از لينك زير وارد كانال تلگرام ما شويد.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw