۴ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۱۴
کد خبر: 82841315
T T
۰ نفر
رویترز:بزرگترین بسته تحریمی آمریكا علیه كره شمالی اعمال شد

تهران- ایرنا- همزمان با اعلام رئیس جمهوری آمریكا، وزارت خزانه داری این كشور 56 فرد، شركت و كشتی را به اتهام ارتباط با كره شمالی به فهرست تحریم های خود افزود.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریكا یك فرد، 27 شركت و 28 كشتی را در راستای محدود كردن شركت های تجاری و كشتیرانی كره شمالی تحریم كرد.
این تحریم ها در حالی اعلام شد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در سخنرانی خود برای كنفرانس اقدام سیاسی محافظه كاران (CPAC) اعلام كرد بزرگترین بسته تحریمی را علیه كره شمالی اعمال خواهد كرد.
كشتی های تحریم شده یا در كره شمالی، چین، سنگاپور، تایوان، هنگ كنگ، جزایر مارشال، تانزانیا، پاناما و كومور قرار دارند و یا به نام این كشورها و مناطق ثبت شده و با پرچم آن فعالیت می كنند.
واشنگتن همچنین هشدار داد كسانی كه به انتقال كالا از یا به كره شمالی كمك می كنند هدف تحریم های چشمگیری از سوی آمریكا قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا، مایك پنس معاون ترامپ در سفر خود به كره جنوبی برای حضور در افتتاحیه بازی های المپیك زمستانی پیونگ چانگ 2018 وعده شدیدترین تحریم ها علیه كره شمالی را داده بود.
دفتر مایك پنس روز چهارشنبه (2 اسفند) خبر داد كه وی برنامه ای برای دیدار محرمانه با مقام های كره شمالی در المپیك زمستانی پیونگ چانگ داشته كه در لحظه آخر از سوی كره شمالی لغو شده است.
دفتر پنس افزود كه پیونگ یانگ علت لغو این دیدار را نارضایتی از اعلام تحریم های جدید علیه این كشور از سوی پنس و همچنین دیدار وی با فراریان كره شمالی عنوان كرده است.
كیم یو جونگ خواهر رهبر كره شمالی و كیم یونگ نام مرد شماره دو این كشور كه قرار بوده با پنس ملاقات كنند، در راس هیاتی برای حضور در المپیك زمستانی 2018 پیونگ چانگ و دیدار با مقام های كره جنوبی به این كشور سفر كرده بودند.
لغو این دیدار در حالی است كه كیم جونگ اون رهبر كره شمالی از مون جائه این رئیس جمهوری كره جنوبی برای سفر به پیونگ یانگ دعوت كرده است.
نزدیكی دو كره و ظهور نشانه های كاهش تنش در روابط این دو كشور در حالی است كه آمریكا خواستار افزایش حداكثری فشار بر كره شمالی است.
شبد**9416**1010
۰ نفر