۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82842908
T T
۰ نفر
معاون قوه قضاییه: اجازه سوء استفاده از زنان را نمی دهیم

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در واكنش به رفتارهایی در سطح جامعه از سوی برخی بانوان موسوم به «دختران خیابان انقلاب» گفت: ایران اسلامی اجازه سوء استفاده از زنان را نمی دهد چون این اتفاقات موجب شكسته شدن حرمت زن می شود.

محمدباقر الفت روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، افزود: اینها رفتارهای نابهنجاری است كه برخی از بانوان براساس احساساتی كه بر آنان غلبه می كند، انجام می دهند.
وی با بیان اینكه افرادی كه دست به چنین اقداماتی می زنند، موجب شكسته شدن حرمت خود می شوند، اظهاركرد: مردم این رفتارها را نمی پذیرند؛ علاوه بر حاكمیت نظام اسلامی بر كشور، ایران اسلامی مردان غیرتمند و زنان عفیفی دارد و از گذشته های دور اجازه ندادیم زنان ما وسیله تبلیغ قرار بگیرند.
الفت با تاكید بر حس غیرتمداری در مردان و عفیف بودن در زنان كشور، ادامه داد: این حس مانع از این رفتارها می شود؛ ضمن اینكه احكام دینی ما به شدت این گونه رفتارها را تقبیح می كند و اجازه نمی دهد زنان به عنوان كالای تجاری در جامعه مطرح شوند و از آنان سوء استفاده شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح كرد: تلاش ما این است زن، محور اصلی كانون خانواده و تربیت نسل آینده جامعه باشد و حرمت او همه جا رعایت شود.
وی اضافه كرد: به افرادی كه دست به این رفتارها می زنند توصیه جدی می شود به سمت رعایت اخلاق های ایرانی و اسلامی برگردند و از این گونه رفتارها دست بردارند.
به گزارش ایرنا، در هفته های گذشته، گزارش‌ها و تصاویری در مورد اعتراض علنی چند زن به حجاب در چند شهر از جمله تهران، اصفهان، شیراز و مشهد در فضای مجازی و شبكه های مجازی منتشر شد. این اقدام، نخستین بار با اعتراض دختری در خیابان انقلاب به قانون حجاب رخ داد كه بدون روسری بالای یك پست برق ایستاد.
پس از تایید خبر بازداشت تعدادی از این دختران از سوی عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و بیست‌ و چهارمین نشست خبری درباره تعداد بازداشتی‌های منتسب به جریان موسوم «دختران خیابان انقلاب» یا «نه به حجاب اجباری» گفت: گاهی یك خانمی با القائاتی كه صورت گرفته خودش هم خیلی نمی داند چكار می كند و بعد هم پشیمان می‌شود و می گوید تصور این را نمی كردم كه بازداشت شوم؛ اینها یك دسته هستند كه طبیعی است قرارشان سنگین نیست و تعهدی از آنها گرفته می شود و چون جوان هستند و دنبال تحصیل و كار، خوب نیست سابقه كیفری داشته باشند.
سخنگوی قوه قضاییه تصریح كرد: دادسرا و دادگاه هم مراعات افراد فریب خورده را می كند؛ البته عده ای هم دست به اقدامات ناشایستی می زنند و برخی هم یا هدایت شده اند و یا خودشان هدایتگر هستند.
اجتمام**7329**1021
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر