۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۵۴
کد خبر: 82848622
T T
۰ نفر
آغاز عملیات جست‌وجوی پیكر جانباختگان پرواز تهران - یاسوج در روز سیزدهم

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر كهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات جست و جو پیكر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج در سیزدهمین روز از وقوع این حادثه آغاز شد.

سید امان الله جهان بین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:هم اینك بالگردهای هلال احمر به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام شده و در حال انجام عملیات جست و جو هستند.
مدیرعامل هلال احمر كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: با توجه به مساعد شدن هوا امید داریم عملیات جست و جوی امروز نتیجه بخش باشد.
شب گذشته فرماندار دنا پس از نشست ستاد بحران گفته بود كه 30 امدادگر شامل یخ نوردان،تكاوران سپاه و ارتش و نیروهای مردمی در قالب 6 تیم همراه با سه بالگرد عملیات جست و جوی روز سیزدهم را همراهی می كنند.
ارتفاع برف در كوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج حدود سه متراعلام شده است.
هواشناسی كهگیلویه و بویراحمد هوای امروز، جمعه و روزهای شنبه و یكشنبه هفته آینده را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی كرده است.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترك اما در نزدیكی سمیرم اصفهان سقوط كرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
این هواپیما هر روز یك پرواز از تهران به یاسوج و یك پرواز بر عكس داشت كه به‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌كرد.
اگرچه لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط، پیدا شد اما به دلیل شرایط نامناسب هوا عملیات جست و جو و انتقال پیكر جانباختگان ناتمام مانده است.
8143/6110