۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۳۳
کد خبر: 82848636
T T
۰ نفر
فرود موفقیت آمیز گروه اعزامی به محل سانحه هوایی یاسوج

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل هلال احمر كهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 تیم از كوهنوردان جمعیت هلال احمر و تكاوران ارتش در شرایطی سخت در ارتفاع ۴۰۰۰ متر نزدیكی محل سقوط هواپیما از بالگرد فرود آمدند.

امان الله جهانبین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 2 تیم سه نفره نیروهای تخصصی امدادی بوده كه به عنوان تیم حمل كننده با كوله پشتی برای جستجو و انتقال بقایای اجساد جانباختگان سانحه هوایی اعزام شده‌اند.
وی افزود: امروز در سیزدهمین روز سقوط هواپیما به ‌محض مساعد شدن هوا در محل سانحه هوایی كار انتقال و شناسایی بقایای اجساد از سر گرفته شد.
مدیرعامل هلال احمر كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج از امروز تا روز یكشنبه پایدار خواهد بود و كار جستجو و انتقال ادامه خواهد داشت.
روز گذشته در دوازدهمین روز تلاش عوامل و نیروهای امدادی برای اعزام به ارتفاعات دنا و آغاز عملیات جست و جو پیكر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج در دوازدهمین روز از بروز این حادثه برای بار دوم و به دلیل شرایط نامساعد جوی بی‌نتیجه مانده بود.
شب گذشته فرماندار دنا پس از نشست ستاد بحران گفته بود كه 30 امدادگر شامل یخ نوردان، تكاوران سپاه و ارتش و نیروهای مردمی در قالب 6 تیم همراه با سه بالگرد عملیات جست و جوی روز سیزدهم را انجام می دهند.
ارتفاع برف در كوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج حدود سه متراعلام شده است.
هواشناسی كهگیلویه و بویراحمد هوای امروز، جمعه و روزهای شنبه و یكشنبه هفته آینده را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی كرده است.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترك اما در نزدیكی سمیرم اصفهان سقوط كرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
این هواپیما هر روز یك پرواز از تهران به یاسوج و یك پرواز بر عكس داشت كه به‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌كرد.
اگرچه لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط، پیدا شد اما به دلیل شرایط نامناسب هوا عملیات جست و جو و انتقال پیكر جانباختگان ناتمام مانده است.
9868/6110