۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82848779
T T
۰ نفر
بقایایی از پیكر جانباختگان سانحه هوایی به پایین انتقال یافت

یاسوج - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر كهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین بقایای پیكر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج در سیزدهمین روز از عملیات جست و جو از محل سقوط هواپیما به وسیله بالگرد به پایین انتقال یافت.

سید امان الله جهان بین روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بقایای یافت شده به نمایندگان پزشكی قانونی و دستگاه قضایی استان در شهرستان دنا تحویل داده می‌شود.
وی ابراز داشت: این بخش از بقایای پیكرهای جانباختگان توسط تیم‌های اعزامی كوهنورد متشكل از نیروهای هلال احمر و تكاوران ارتش جمهوری اسلامی كه از صبح امروز به محل سقوط هواپیما اعزام شده بودند، یافت شد.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار كهگیلویه و بویراحمد امروز به ایرنا گفته بود كه عملیات تیم‌های امدادی اعزامی به محل سقوط هواپیما برای یافتن بقایای پیكر جانباختگان در تماس بی‌سیمی با آنها به‌خوبی پیش می‌رود.
2 تیم از كوهنوردان جمعیت هلال احمر و تكاوران ارتش در شرایطی سخت كه از صبح امروز به ارتفاعات چهار هزار متری محل سقوط هواپیما اعزام شده بودند ساعت 10 امروز در قله پازن پیر فرود آمدند و مشغول جست و جو برای یافتن پیكر جانباختگان شدند.
روز گذشته در دوازدهمین روز تلاش عوامل و نیروهای امدادی برای اعزام به ارتفاعات دنا و آغاز عملیات جست و جو پیكر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج به دلیل شرایط نامساعد جوی بی‌نتیجه مانده بود.
ارتفاع برف در كوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج حدود سه متر اعلام شده است.
هواشناسی كهگیلویه و بویراحمد هوای امروز، جمعه و روزهای شنبه و یكشنبه هفته آینده را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی كرده است.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترك اما در نزدیكی سمیرم اصفهان سقوط كرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
اگرچه لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط، پیدا شد اما به دلیل شرایط نامناسب هوا عملیات جست و جو و انتقال پیكر جانباختگان ناتمام مانده است.
3016/1630
۰ نفر