۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82849031
T T
۰ نفر
نمونه برداری از چهارمین محموله بقایای اجساد جانباختگان سانحه هوایی یاسوج

یاسوج- ایرنا- مدیركل پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد گفت: مراحل كدگذاری، عكس‌برداری و نمونه برداری برای آزمایش‌های ژنتیك از چهارمین محموله بقایای پیكر جانباختگان سانحه هواپیمای «ای. تی. آر 72» یاسوج آغاز شده است.

كامروز امینی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهارمین محموله بقایای پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی كه امروز در سیزدهمین روز جست و جو و انتقال پیكرهای سانحه هوایی توسط امدادگران هلال احمر و تكاوران ارتش پیدا شده بود به پزشك قانونی كهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.
وی افزود: تیم تخصصی پزشكی قانونی كار خود را بر روی چهارمین محموله بقایای جانباختگان سانحه هوایی آغاز كرده و در نهایت به آزمایشگاه مركزی در استان فارس ارسال می‌شود.
مدیركل پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: این تیم تخصصی متشكل از پزشكان قانونی، كارشناسان آزمایشگاه و پروسكتورها هستند.
وی عنوان كرد: در روزهای آینده مشخص می‌شود بقایای یافت شده متعلق به چند نفر از جانباختگان سانحه هوایی تهران -یاسوج است .
امینی تصریح كرد: مرحله نخست نمونه گیری ژنتیك 15 خانواده در استان كهگیلویه و بویراحمد، 29 خانواده از تهران، پنج خانواده از مازندران، یك خانواده از كرمانشاه، یك خانواده از لرستان، یك خانواده از اصفهان و یك خانواده از كرمان صورت گرفته است.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح یكشنبه هفته گذشته در نزدیكی سمیرم اصفهان سقوط كرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مركز كنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش ها در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم سقوط كرد.
این هواپیما هر روز 2 پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد كه در هر نوبت به ‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جا به جا می‌كرد.
اگرچه لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط، پیدا شد اما به دلیل شرایط نامناسب هوا، عملیات جست و جو و انتقال پیكر جانباختگان ناتمام مانده است.
9868/6110 /1596
۰ نفر