۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۲۴
کد خبر: 82849066
T T
۰ نفر
تیم تخصصی برای پیدا كردن جعبه سیاه به محل سقوط هواپیما اعزام می شود

یاسوج - ایرنا- جانشین ستاد بحران استانداری كهگیلویه وبویراحمد گفت: در صورت مساعد بودن هوار روز شنبه یك تیم 6 نفره از متخصصان و كارشناسان به همراه نیروهای امدادی برای یافتن جعبه سیاه به محل سقوط هواپیما اعزام خواهند شد.

به گزارش ایرنا، عزیز فیلی عصر روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بر ضرورت پیدا كردن جعبه سیاه هواپیما تاكید كرد و افزود: با توجه به علائم و مشخصات جعبه سیا و تلاش صورت گرفته در روزهای قبل توسط كارشناسان و متخصصان به نظر می رسد به طور نسبی محل های احتمالی آن مشخص شده است.
وی تاكید كرد كه نیروهای متخصص و امدادگران تلاش می كنند در كمترین زمان جعبه سیاه هواپیما را پیدا كنند.
فیلی در ادامه به جست و جوی تكاوران و امدادگران برای پیدا كردن بقایای پیكرهای جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج در سیزدهمین روز اشاره كرد و گفت:2 تیم از كوهنوردان جمعیت هلال احمر و تكاوران ارتش صبح امروز جمعه در شرایط سخت به ارتفاعات چهار هزار متری محل سقوط هواپیما اعزام شدند و در ساعت 10 امروز در قله پازن پیر فرود آمدند و مشغول جست و جو برای یافتن پیكر جانباختگان شدند.
وی اظهار داشت: با تلاش تكاوران و امدادگران امروز جمعه بقایای دیگری از پیكرهای جانباختگان میان صخره ها و تا شعاع 300 متری پایین تر از قله پازن پیر دنا یافت شد.
جانشین ستاد بحران استانداری كهگیلویه وبویراحمد افزود: نیروهای امدادی اعزامی در سیزدهمین روز از عملیات جست و جو برای یافتن پیكر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران -یاسوج، موفق شدند سه محموله از بقایای پیكرهای این سانحه دلخراش هوایی را از ارتفاع چهارهزارمتری به پایین انتقال دهند.
عزیز فیلی اظهار داشت: 2 محموله از بقایای این پیكرها مربوط به روزهای گذشته بود كه توسط تیم های امدادی و نجات كوهستان هلال احمر و تكاوران ارتش در منطقه تجمیع شده بودند.
وی گفت: برخی از بقایای یافت شده توسط نیروهای امدادی نیز پیكرهای بودند كه میان صخره های كوه و بر روی برف های كم عمق پیدا شده است.
فیلی ابراز داشت: محموله های یافت شده از بقایای پیكر جانباختگان به نسبت گذشته سالم تر و تا حدودی كامل تر بودند.
وی گفت: بقایای پیكرهای یافت شده كه در روزهای قبل توسط تیم های كوهستان و نیروهای امدادی تجمیع شده بودند و امكان حمل آنها از طریق زمینی به دلیل شرایط نامساعد جوی وجود نداشت امروز توسط بالگرد به سی سخت انتقال داده شدند.
معاون عمرانی استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اینك هیچ جسد و یا بقایایی از پیكرهای جان باختگان در محل سانحه و محدوده ارتفاعات پازن پیر در دسترس نیست و مابقی پیكرها زیر عمق 2 تا سه متری برف هستند كه در صورت مساعد شدن هوا تلاش نیروها برای یافتن این اجساد با جدیت ادامه می یابد.
روزهای پنجشنبه و چهارشنبه گذشته تلاش عوامل و نیروهای امدادی برای اعزام به ارتفاعات دنا و آغاز عملیات جست و جو پیكر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج به دلیل شرایط نامساعد جوی بی‌نتیجه مانده بود.
ارتفاع برف در كوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
هواشناسی كهگیلویه و بویراحمد هوای روزهای شنبه و یكشنبه هفته آینده را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی كرده است.
در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت هایی از پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترك اما در نزدیكی سمیرم اصفهان سقوط كرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد .
از عملیات جست و جو و انتقال پیكر جانباختگان باوجود نامساعد بودن هوا ،سیزده روز می گذرد.
3016/1662
۰ نفر