۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۲۹
کد خبر: 82849068
T T
۰ نفر
تيم تخصصي براي پيدا كردن جعبه سياه به محل سقوط هواپيما اعزام مي شود

ياسوج - ايرنا- جانشين ستاد بحران استانداري كهگيلويه وبويراحمد گفت: در صورت مساعد بودن هوار روز شنبه يك تيم 6 نفره از متخصصان و كارشناسان به همراه نيروهاي امدادي براي يافتن جعبه سياه به محل سقوط هواپيما اعزام خواهند شد.

به گزارش ايرنا، عزيز فيلي عصر روز جمعه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا بر ضرورت پيدا كردن جعبه سياه هواپيما تاكيد كرد و افزود: با توجه به علائم و مشخصات جعبه سيا و تلاش صورت گرفته در روزهاي قبل توسط كارشناسان و متخصصان به نظر مي رسد به طور نسبي محل هاي احتمالي آن مشخص شده است.
وي تاكيد كرد كه نيروهاي متخصص و امدادگران تلاش مي كنند در كمترين زمان جعبه سياه هواپيما را پيدا كنند.
فيلي در ادامه به جست و جوي تكاوران و امدادگران براي پيدا كردن بقاياي پيكرهاي جانباختگان سانحه هواپيماي تهران- ياسوج در سيزدهمين روز اشاره كرد و گفت:2 تيم از كوهنوردان جمعيت هلال احمر و تكاوران ارتش صبح امروز جمعه در شرايط سخت به ارتفاعات چهار هزار متري محل سقوط هواپيما اعزام شدند و در ساعت 10 امروز در قله پازن پير فرود آمدند و مشغول جست و جو براي يافتن پيكر جانباختگان شدند.
وي اظهار داشت: با تلاش تكاوران و امدادگران امروز جمعه بقاياي ديگري از پيكرهاي جانباختگان ميان صخره ها و تا شعاع 300 متري پايين تر از قله پازن پير دنا يافت شد.
جانشين ستاد بحران استانداري كهگيلويه وبويراحمد افزود: نيروهاي امدادي اعزامي در سيزدهمين روز از عمليات جست و جو براي يافتن پيكر جانباختگان سانحه هواپيماي تهران -ياسوج، موفق شدند سه محموله از بقاياي پيكرهاي اين سانحه دلخراش هوايي را از ارتفاع چهارهزارمتري به پايين انتقال دهند.
عزيز فيلي اظهار داشت: 2 محموله از بقاياي اين پيكرها مربوط به روزهاي گذشته بود كه توسط تيم هاي امدادي و نجات كوهستان هلال احمر و تكاوران ارتش در منطقه تجميع شده بودند.
وي گفت: برخي از بقاياي يافت شده توسط نيروهاي امدادي نيز پيكرهاي بودند كه ميان صخره هاي كوه و بر روي برف هاي كم عمق پيدا شده است.
فيلي ابراز داشت: محموله هاي يافت شده از بقاياي پيكر جانباختگان به نسبت گذشته سالم تر و تا حدودي كامل تر بودند.
وي گفت: بقاياي پيكرهاي يافت شده كه در روزهاي قبل توسط تيم هاي كوهستان و نيروهاي امدادي تجميع شده بودند و امكان حمل آنها از طريق زميني به دليل شرايط نامساعد جوي وجود نداشت امروز توسط بالگرد به سي سخت انتقال داده شدند.
معاون عمراني استاندار كهگيلويه وبويراحمد گفت: هم اينك هيچ جسد و يا بقايايي از پيكرهاي جان باختگان در محل سانحه و محدوده ارتفاعات پازن پير در دسترس نيست و مابقي پيكرها زير عمق 2 تا سه متري برف هستند كه در صورت مساعد شدن هوا تلاش نيروها براي يافتن اين اجساد با جديت ادامه مي يابد.
روزهاي پنجشنبه و چهارشنبه گذشته تلاش عوامل و نيروهاي امدادي براي اعزام به ارتفاعات دنا و آغاز عمليات جست و جو پيكر جانباختگان سانحه هواپيماي تهران- ياسوج به دليل شرايط نامساعد جوي بي‌نتيجه مانده بود.
ارتفاع برف در كوه دنا، گردنه بيژن و محل سقوط هواپيماي تهران - ياسوج حدود سه متر گزارش شده است.
هواشناسي كهگيلويه و بويراحمد هواي روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده را براي انجام عمليات جست و جو مساعد پيش بيني كرده است.
در روزهاي گذشته در چند مرحله قسمت هايي از پيكرهاي جانباختگان سانحه هوايي تهران ياسوج پيدا و براي احراز هويت به پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپيماي آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازي ساعت 8 صبح روز يكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد ياسوج ترك اما در نزديكي سميرم اصفهان سقوط كرد.
اين هواپيما از نوع اي تي آر 72 پس از 55 دقيقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج مي‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط اين هواپيما در منطقه كوهستاني پادناي سميرم اعلام شد.
لاشه هواپيما 48 ساعت پس از سقوط پيدا شد .
از عمليات جست و جو و انتقال پيكر جانباختگان باوجود نامساعد بودن هوا ،سيزده روز مي گذرد.
3016/1662