۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82849673
T T
۰ نفر
جست و جوي پيكر جانباختگان سانحه هوايي در اعماق برف‌ها

ياسوج- ايرنا- معاون عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به مدفون بودن بقاياي پيكر جانباختگان سانحه هوايي ياسوج در اعماق حدود 3 متري برف‌هاي كوه دنا ابراز اميدواري كرد كه امروز با انجام عمليات يخ شكن در اعماق بيشتر، بخشي از اين پيكرها پيدا شود.

عزيز فيلي روز شنبه در گفت و گوبا خبرنگار ايرنا افزود: چهاردهمين روز عمليات جست وجو و انتقال جانباختگان سانحه هوايي تهران - ياسوج، با اعزام 7 گروه تخصصي در ارتفاعات دنا آغاز شده است.
وي عنوان كرد: امروز 2 تيم چهار نفره تخصصي هيماليا نورد و فاتح اورست براي امداد رساني و جست و جوي پيكرهاي جانباختگان سانحه هوايي به ارتفاعات دنا اعزام مي‌شوند.
فيلي بيان كرد: به دليل بهبود وضعيت شرايط جوي انتظار مي‌رود امروز عمليات موفقيت‌آميزتر باشد.
وي ديروز به ايرنا گفته بود كه بقاياي انتقال داده شده به پايين، مربوط به جست و جوهاي گذشته بود كه توسط تيم‌هاي امدادي و نجات كوهستان هلال احمر و تكاوران ارتش در منطقه تجميع شده بودند.
فيلي عنوان كرده بود كه هم اينك هيچ جسد و يا بقايايي از پيكرهاي جان باختگان در محل سانحه و محدوده ارتفاعات پازن پير در دسترس نيست و مابقي پيكرها زير عمق 2 تا سه متري برف هستند.
وي گفت: برخي از بقاياي يافت شده توسط نيروهاي امدادي نيز پيكرهاي بودند كه ميان صخره‌هاي كوه و بر روي برف‌هاي كم عمق پيدا شده است.
ارتفاع برف در كوه دنا، گردنه بيژن و محل سقوط هواپيماي تهران - ياسوج حدود سه متر گزارش شده است.
هواشناسي كهگيلويه و بويراحمد هواي روزهاي شنبه و يكشنبه را براي انجام عمليات جست و جو مساعد پيش بيني كرده است.
در روزهاي گذشته در چند مرحله قسمت‌هايي از پيكرهاي جانباختگان سانحه هوايي تهران - ياسوج پيدا و براي احراز هويت به پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپيماي آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازي ساعت 8 صبح يكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد ياسوج ترك اما در نزديكي سميرم اصفهان سقوط كرد.
اين هواپيما از نوع اي تي آر 72 پس از 55 دقيقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج ‌شد و در منطقه كوهستاني پادناي سميرم سقوط كرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پيدا شد.
چهارمين محموله بقاياي پيكرهاي جانباختگان سانحه هوايي كه در سيزدهمين روز جست وجو توسط امدادگران هلال احمر و تكاوران ارتش پيدا شده بود به پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد منتقل شد.
9868/6110