۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۰۶
کد خبر: 82850175
T T
۰ نفر
سانحه هوايي ياسوج احساسات ملت ايران راجريحه دار كرد

ياسوج - ايرنا- دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: سانحه دلخراش هواپيماي تهران-ياسوج كه به جان باختن تعدادي از هموطنان منجر شد عواطف و احساسات ملت ايران را جريحه‌دار كرده است.

به گزارش ايرنا، محسن رضايي روز شنبه در ديدار و سركشي از برخي خانواده‌هاي جانباختگان سانحه هوايي در ياسوج اظهار داشت: اين سانحه دلخراش اگرچه براي كشورمان و خانواده‌هاي داغدار جانباخته داغ بزرگ و سختي بود اما بايد از چنين حوادثي عبرت گرفت و نقاط مثبت و ضعفمان در اين حوزه‌ها را مورد ارزيابي و محك قرار دهيم.
وي خواستار بسيج شدن تمامي ظرفيت‌هاي ملي و امدادي از سازمان‌هاي و نهادهاي مختلف در كشور براي يافتن پيكرهاي باقي مانده در محل سقوط هواپيما شد.
رضايي يادآور شد: تلاش‌ها و احساس مسئوليت عوامل اجرايي و امدادي در طول بروز اين سانحه دلخراش در هر 2 منطقه در شهرستان سميرم و منطقه كوه گل سي سخت در استان كهگيلويه و بويراحمد قابل تقدير بوده است.
وي ابراز داشت: هيچ مانعي نبايد در عزم راسخ متوليان امر در جست و جو و يافتن اجساد جان باختگان خللي ايجاد كند.
محسن رضايي كه از صبح امروز علاوه بر حضور در منطقه كوه گل سي سخت و ديدار با عوامل و نيروهاي امدادي و اجرايي در جريان روند جستجو پيكرجانباختگان اين سانحه هوايي قرار گرفت با حضور در منزل برخي از خانواده‌هاي جان‌باخته از آنان دلجويي كرد.
در روزهاي گذشته در چند مرحله قسمت‌هايي از پيكرهاي جانباختگان سانحه هوايي تهران - ياسوج پيدا و براي احراز هويت به پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپيماي آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازي ساعت 8 صبح يكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد ياسوج ترك اما در نزديكي سميرم اصفهان سقوط كرد.
اين هواپيما از نوع اي تي آر 72 پس از 55 دقيقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج ‌شد و در منطقه كوهستاني پادناي سميرم سقوط كرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پيدا شد.
چهارمين محموله بقاياي پيكرهاي جانباختگان سانحه هوايي كه در سيزدهمين روز جست وجو توسط امدادگران هلال احمر و تكاوران ارتش پيدا شده بود به پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد منتقل شد.
3016/6110