۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۰۳
کد خبر: 82850312
T T
۰ نفر
نمونه برداري از پنجمين محموله بقاياي اجساد جانباختگان سانحه هوايي

ياسوج- ايرنا- مديركل پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد گفت: در چهاردهمين روز از عمليات انتقال بقاياي پيكر جانباختگان سانحه هواپيماي «اي. تي. آر 72» ياسوج مراحل كدگذاري، عكس‌برداري و نمونه برداري از پنجمين محموله براي آزمايش‌هاي ژنتيك آغاز شده است.

كامروز اميني روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: پنجمين محموله بقاياي پيكرهاي جانباختگان سانحه هوايي كه امروز در چهاردهمين روز جستجو و انتقال پيكرهاي سانحه هوايي توسط امدادگران هلال احمر و تكاوران ارتش پيدا شده بود به پزشك قانوني كهگيلويه و بويراحمد منتقل شد.
وي افزود: تيم تخصصي پزشكي قانوني كار خود را بر روي پنجمين محموله بقاياي جانباختگان سانحه هوايي آغاز كرده است و در نهايت به آزمايشگاه مركزي در استان فارس ارسال مي‌شود.
مديركل پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: اين تيم تخصصي متشكل از پزشكان قانوني، كارشناسان آزمايشگاه و پروسكتورها هستند.
وي عنوان كرد: در روزهاي آينده مشخص مي‌شود بقاياي يافت شده متعلق به چند نفر از جانباختگان سانحه هوايي تهران ياسوج هستند.
اميني تصريح كرد: نسبت به روزهاي گذشته بقاياي پيكرها با وضعيت سلامت بهتري به اين پزشك قانوني تحويل داده شده است.
وي ابراز داشت: مرحله نخست نمونه گيري ژنتيك 15 خانواده در استان كهگيلويه و بويراحمد، 29 خانواده از تهران، پنج خانواده از مازندران، يك خانواده از كرمانشاه، يك خانواده از لرستان، يك خانواده از اصفهان و يك خانواده از كرمان صورت گرفته است.
ارتفاع برف در كوه دنا، گردنه بيژن و محل سقوط هواپيماي تهران - ياسوج حدود سه متر گزارش شده است.
هواشناسي كهگيلويه و بويراحمد هواي روزهاي شنبه و يكشنبه را براي انجام عمليات جست و جو مساعد پيش بيني كرده است.
در روزهاي گذشته در چند مرحله قسمت‌هايي از پيكرهاي جانباختگان سانحه هوايي تهران - ياسوج پيدا و براي احراز هويت به پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپيماي آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازي ساعت 8 صبح يكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد ياسوج ترك اما در نزديكي سميرم اصفهان سقوط كرد.
اين هواپيما از نوع اي تي آر 72 پس از 55 دقيقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج ‌شد و در منطقه كوهستاني پادناي سميرم سقوط كرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پيدا شد.
چهارمين محموله بقاياي پيكرهاي جانباختگان سانحه هوايي كه در سيزدهمين روز جست وجو توسط امدادگران هلال احمر و تكاوران ارتش پيدا شده بود به پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد منتقل شد.
9868/6110