۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۱۹
کد خبر: 82850580
T T
۰ نفر
عملیات جست‌وجو پیكرهای سانحه هوایی یاسوج با 5 تیم آغاز شد

یاسوج - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر كهگیلویه و بویراحمد گفت: در پانزدهمین روز عملیات جست وجو و انتقال بقایای پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی یاسوج 5 تیم امداد و نجات هلال احمر با بالگرد به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام شدند.

سید امرالله جهان بین روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج تیم سه نفره در حال انجام عملیات جست وجو و انتقال پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی هستند.
وی افزود: شب گذشته نیروهای امداد و نجات در ارتفاعات دنا مستقر بودند تا بتوانند در پانزدهمین روز جست و جو كار خود را به‌سرعت پیش ببرند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: تیم‌های اعزامی تركیبی از نیروهای هلال احمر، كوهنوردان حرفه‌ای محلی و كشوری، نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران هستند.
وی عنوان كرد: همچنین بامداد امروز سومین گروه از كوهنوردان و یخ نوردان هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری به سی‌سخت اعزام شدند.
ارتفاع برف در كوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
هواشناسی كهگیلویه و بویراحمد هوای روزهای شنبه و یكشنبه را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی كرده است.
در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت‌هایی از پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترك اما در نزدیكی سمیرم اصفهان سقوط كرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج ‌شد و در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم سقوط كرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
پنجمین محموله بقایای پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی كه در چهاردهمین روز جست وجو توسط امدادگران هلال احمر و تكاوران ارتش پیدا شده بود به پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.
9868/6110/1662
۰ نفر