۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82850728
T T
۰ نفر
كمیته حقیقت‌یاب با حضور نمایندگان سه قوه جعبه سیاه هواپیمای آسمان را بررسی كند

تهران-ایرنا- نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از كمیته حقیقت یاب خواست با حضور نمایندگان قوای سه گانه جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج را بررسی كند تا با مقصران برخورد جدی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، غلام محمد زارعی در جلسه علنی امروز -یكشنبه- مجلس در تذكری افزود: دو هفته از حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج گذشته است، حادثه بسیار اندوهناك و تاسف‌باری كه ملت ایران و همه مسئولان كشور به خصوص مردم غیرتمند استان كهگیلویه و بویراحمد را عزادار كرد البته پیام تسلی‌بخش رهبر معظم انقلاب و سران قوا از سنگینی این مصیبت كم كرد.
وی از امدادگران سپاه و ارتش كه با حضور پرمحبتشان در اطراف دنا و شهر سی‌سخت موجی از فداكاری و احساسات پاك انسانی را به نمایش گذاشتند قدردانی كرد و افزود: لازم است به خانواده های صبور و حادثه دیده تسلیت بگویم و از همه كسانی كه در این حادثه ملی و غم انگیز با مردم همدلی كرده و اقدامات لازم را انجام دادند، قدردانی نمایم.
نماینده مردم بویر احمد و دنا در مجلس خاطرنشان كرد: متاسفانه بعد از این حادثه عزای عمومی اعلام نشد، اكنون بعد از كشف محل حادثه با وجود شرایط ناپایدار جوی جعبه سیاه كشف شده است.
وی ادامه داد: امدادگران لحظه‌ای كار را تعطیل نكردند كه این باعث شد بخشی از پیكرها بازگردانده شوند، با توجه به كشف جعبه سیاه باید كمیته حقیقت یاب با حضور نمایندگان سه قوه جعبه سیاه را بررسی كند تا با مقصران برخورد جدی شود.
به گزارش ایرنا، پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت هشت صبح یكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترك اما در نزدیكی سمیرم اصفهان سقوط كرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج ‌شد و در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم سقوط كرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
كوهنوردان اعزامی عضو گروه تجسس روز گذشته در ارتفاعات دنا موفق به یافتن جعبه سیاه هواپیمای ATR شدند كه به تهران منتقل شد.
سیام**9121**1336
۰ نفر