۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۰۲
کد خبر: 82851667
T T
۰ نفر
6 گروه جست وجو به ارتفاعات دنا اعزام شدند

یاسوج - ایرنا- معاون عمرانی استاندار و جانشین رئیس ستاد بحران كهگیلویه و بویراحمد گفت: شانزدهمین روز عملیات جست وجو و انتقال جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج، با اعزام 6 گروه تخصصی در ارتفاعات دنا آغاز شد.

عزیز فیلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینك 6 گروه سه نفره با بالگرد به محل سقوط هواپیما اعزام شده و در حال انجام عملیات جست وجو و انتقال پیكرها هستند.
وی افزود:شب گذشته 20 نیروی متخصص در كمپ ایجاد شده واقع در ارتفاعات دنا مستقر شدند تا امروز دوشنبه عملیات جست و جو را با طلوع آفتاب سریعتر پیش ببرند.
فیلی بیان كرد: امدادگرانی از دیگر استان ها از جمله لرستان، چهارمحال بختیاری، فارس و تهران در عملیات جست و جو و انتقال پیكر های جانباختگان حضور دارند.
وی عنوان كرد: هم اینك شرایط هوا در منطقه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا مساعد است.
ارتفاع برف در كوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
هواشناسی كهگیلویه و بویراحمد هوای روزهای شنبه، یكشنبه و دوشنبه منطقه را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی كرده بود.
در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت‌هایی از پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترك اما در نزدیكی سمیرم اصفهان سقوط كرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج ‌شد و در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم سقوط كرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
ششمین محموله بقایای پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی كه در پانزدهمین روز جست وجو توسط امدادگران هلال احمر و تكاوران ارتش پیدا شده بود دیروز به پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.
9868/6110