۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۵:۱۰
کد خبر: 82856413
T T
۰ نفر
كاخ سفید برنامه‌ریزی برای دیدار سران آمریكا و كره شمالی را تایید كرد

تهران – ایرنا - «سارا سندرز» سخنگوی كاخ سفید عصر پنجشنبه (به وقت محلی) با صدور یك بیانیه، برنامه‌ریزی برای دیدار «كیم جونگ اون» رهبر كره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا را تایید و اعلام كرد كه زمان و مكان این دیدار «متعاقبا مشخص خواهد شد».

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو عمومی ملی آمریكا، این بیانیه پس از آن منتشر شد كه «چونگ ایو یونگ» رئیس دفتر امنیت ملی كره جنوبی در جمع خبرنگاران در بیرون از محوطه كاخ سفید حاضر شد و خبر از درخواست رهبر كره شمالی برای دیدار با رئیس جمهوری آمریكا داد.
وی گفت كه «كیم جونگ اون» با بیان اینكه «متعهد» به خلع سلاح اتمی است، وعده داده كه آزمایش های هسته ای و موشكی را به طور كامل متوقف كند.
دیداركیم و ترامپ قرار است تا ماه مه (اردیبهشت 97) برگزار شود و احتمالا پیش از آن نیز سران دو كره پس از سال‌ها با یكدیگر دیدار خواهند كرد.
به نظر می‌رسد در صورت پیشرفت مذاكرات، رزمایش سالیانه مشترك آمریكا و كره جنوبی كه برگزاری آن تا به امروز به تعویق افتاده، لغو شود.
شبه جزیره كره سال ها است كه به صحنه كشمكش های سیاسی و نظامی كره شمالی، آمریكا و هم پیمانانش تبدیل شده است و تحولات اخیر می تواند راه برون رفتی از این بن بست باشد.
شبس ** 9386 **1859