۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82860870
T T
۰ نفر

انفجار مواد محترقه در اردبیل سه تن را مصدوم كرد

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82860870
انفجار مواد محترقه در اردبیل سه تن را مصدوم كرد

اردبیل - ایرنا - سرپرست مركز مدیریت و فوریت های پزشكی استان اردبیل گفت: بر اثر انفجار مواد محترقه دست ساز در اردبیل سه تن مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

فرهاد غیبتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه شامگاه دوشنبه زمانی رخ داد كه این افراد در مغازه ای حوالی میدان قیام اردبیل در حال ساختن بمب دست ساز بودند.
وی اظهار كرد: بعد از اطلاع از حادثه بلافاصله با حضور به موقع اورژانس اردبیل در محل وقوع انفجار مصدومان حادثه كه 2 جوان 19 ساله و مردی 31 ساله بودند به بیمارستان فاطمی اردبیل انتقال داده شدند.
وی بیان كرد: نوع سوختگی مصدومان حادثه دیشب سوختگی درجه 2 و سه در نواحی سر، گردن و دست است و دست یكی از مصدومان دچار سوختگی عمیق شده است.
وی ادامه داد: چند روز پیش هم پسر بچه 13 ساله ای كه در پاركینگ خانه در شهرك كشاورزی اردبیل اقدام به ساختن بمب دست ساز می كرد، دچار حادثه شد و از ناحیه دست به شدت آسیب دیده طوری كه جهت مداوا به بیمارستان 15 خرداد تهران اعزام شد و تاكنون 2 بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
غیبتی با اشاره به اینكه همه عوامل اورژانس استان امروز در حال آماده باش است، گفت: 51 پایگاه ثابت اورژانس در سطح استان داریم و امروز به خاطر چهارشنبه سوری 12 دستگاه آمبولانس نیز با تجهیزات و كادر درمانی به آنها اضافه شده است.
سرپرست مركز مدیریت و فوریت های پزشكی استان اردبیل افزود: همچنین 2دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز برای ارائه خدمات به مردم در صورت بروز حوادث ناگوار احتمالی آماده شده است.
وی از والدین خواست امروز نظارت بیشتری به فرزندان خود داشته باشند و به هیچ وجه آنها را تنها نگذارند و از حضور آنان در محل های پر تجمع و خطرناك جلوگیری كنند.
هر سال در آستانه چهارشنبه سوری از این دست حوادث در اردبیل رخ می دهد و پارسال نیز در یك ساختمان مسكونی واقع در آرازعلی محله شهریار اردبیل مقداری مواد محترقه جاسازی شده بود كه در اثر انفجار این مواد محترقه هفت نفر كشته و سه نفر مجروح شدند.
6130/ 1257