۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۸
کد خبر: 82861314
T T
۰ نفر

سفیر انگلیس در مسكو احضار شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۸
کد خبر: 82861314
سفیر انگلیس در مسكو احضار شد

مسكو - ایرنا - وزارت خارجه روسیه سفیر انگلیس در مسكو را برای ارایه توضیحات در خصوص اظهارات روز گذشته نخست وزیر این كشور علیه روسیه احضار كرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های روسی، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس دیروز در مجلس عوام این كشور روسیه را به شركت در مسمومیت سرگئی اسكریپال جاسوس سابق روس و دخترش متهم كرد.
رسانه های روسی دیروز نیز خبر داده بودند كه آلكساندر یاكوونكو سفیر روسیه در لندن در رابطه با مسمومیت سرگئی اسكریپال به وزارت خارجه انگلیس احضار شده است.
در مقابل، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیشب نشست پارلمان انگلیس را كه در آن ترزا می روسیه را متهم كرد، سیرك خواند و گفت: این سیرك بود و فقط یك برداشت از آن می توان كرد كه یك كارزار تبلیغاتی و سیاسی برگزار شد كه اساس آن بر دسیسه چینی استوار شده بود.
'سرگئی اسكریپال' جاسوس پیشین روسیه كه در بریتانیا زندگی می‌كرد، هفته گذشته به همراه دخترش، بیهوش روی یك نیمكت در مركز خریدی در شهر سالزبوری پیدا شد.
سرگئی اسكریپال 66 ساله در سال 2010 میلادی در یك تبادل جاسوسی میان آمریكا و روسیه به انگلیس پناهنده شد.
در آن معاوضه، مسكو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریكا مبادله كرد.
سرگئی اسكریپال یك مامور پیشین اطلاعاتی روسیه بود كه به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 میلادی به 13 سال حبس در مسكو محكوم شد.
او متهم بود كه هویت جاسوسان روسی در اروپا را به سازمان جاسوسی ‌ام.ای.6 انگلیس می داد.
روابط روسیه و انگلیس پس از سوء قصد این جاسوس پیشین روسیه در خاك انگلیس، به شدت تیره و تار شده است.
اروپام*391* 1346**1485
آدرس ما در تلگرام: t.me/irnaint